Az első nagy nemzetközi logisztikai szolgáltatók a 90-es évek közepén jelentek meg a hazai piacon. Kezdetben csak néhány multinacionális termelő cég élt a lehetőséggel, azonban az elmúlt 3-4 évben az outsourcing széles körben elterjedtté vált. A piac bővülését érzékelve a már jelenlévő szolgáltatók hatalmas befektetéseket végeztek eszközállományuk (raktári létesítmények, flotta, informatika) korszerűsítésére, majd az ezredforduló éveiben újabb nagynevű logisztikai társaságok jelentek meg a piacon, jelentős zöldmezős beruházásokkal.
Az elmúlt néhány évben a piaci részesedés növelése érdekében komoly verseny indult meg a szolgáltatók között. Az ügyfelek megszerzése érdekében számos cég erőn felüli vállalásokat tett, mások nem tudtak lépést tartani vevőkörük növekedésével, ami – ha átmenetileg is – rontotta a szolgáltatások színvonalát. Ehhez járult hozzá, hogy számos ügyfél (mivel tapasztalatlan volt a logisztikai outsourcing nyújtotta lehetőségek terén) túlzó, időnként ellentétes elvárásokat támasztott a szolgáltató iránt, emiatt sok megbízó céljai nem, vagy csak részben teljesültek.
„Ezek a konszolidáció évei” – összegezte a tanulmány megállapításait Teleki Károly, a felmérés vezetője. Ma már reálisabbak az elvárások és a vállalások is, ennek köszönhetően ma már a kiszervezést választó cégek 82 százaléka elégedett az outsourcing által elért eredménnyel, 18 százaléka szerint pedig nem változott lényegesen a helyzetük. Egyetlen vállalat sem jelezte, hogy helyzete rosszabbodott volna, vagy a tevékenység visszavételét (in-sourcing) fontolgatná. A logisztikai outsourcing fontosságát és a benne rejlő üzleti lehetőségeket elismeri és pozitívan ítéli meg a vállalatok 81%-a, ugyanakkor a megvalósításban még a válaszadók jelentős többsége lát javítanivalót, 62%-uk véli úgy, hogy „az egyértelmű versenyelőnyöket széles körben még nem realizálták”.
A logisztikai piac megítélését tekintve két markáns, ellentétes vélemény fogalmazódott meg. A válaszadók 46%-a szerint még „nincs igazi kínálati verseny”, és az elérhető színvonal ingadozó, míg 38%-uk szerint “sok cég kínál magas színvonalú szolgáltatásokat, és a kínálati verseny már létezik”. A KPMG senior menedzsere a piac további bővülésére számít: „egyrészt a sikeres kiszervezéseket végrehajtó cégek újabb tevékenységeket (elsősorban raktározást és értéknövelő szolgáltatásokat) helyeznek ki, másrészt az outsourcing nyújtotta lehetőségeket felismerve, újabb cégek lépnek be a piacra”.
A földrajzi kiterjedtség szempontjából jellemző, hogy míg a fejlett, nyugati országokban ma már inkább regionális, sőt olykor globális megállapodásokat kötnek, addig nálunk az outsourcing-kapcsolatok alapvetően még országon belüliek (67%).
Logisztikai outsourcing: konszolidálódó piac, dinamikus növekedés
A logisztikai outsourcing egyértelműen sikeres üzleti konstrukció Magyarországon, a kiszervezést választó cégek négyötöde elégedett az outsourcing nyújtotta eredményekkel. A logisztikai outsourcing tartós tendenciának tűnik, akik egyszer a logisztika kiszervezése mellett döntöttek nem akarják házon belülre visszavenni a kihelyezett tevékenységeket – derül ki a KPMG felméréséből.
Véleményvezér

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.