Az első nagy nemzetközi logisztikai szolgáltatók a 90-es évek közepén jelentek meg a hazai piacon. Kezdetben csak néhány multinacionális termelő cég élt a lehetőséggel, azonban az elmúlt 3-4 évben az outsourcing széles körben elterjedtté vált. A piac bővülését érzékelve a már jelenlévő szolgáltatók hatalmas befektetéseket végeztek eszközállományuk (raktári létesítmények, flotta, informatika) korszerűsítésére, majd az ezredforduló éveiben újabb nagynevű logisztikai társaságok jelentek meg a piacon, jelentős zöldmezős beruházásokkal.
Az elmúlt néhány évben a piaci részesedés növelése érdekében komoly verseny indult meg a szolgáltatók között. Az ügyfelek megszerzése érdekében számos cég erőn felüli vállalásokat tett, mások nem tudtak lépést tartani vevőkörük növekedésével, ami – ha átmenetileg is – rontotta a szolgáltatások színvonalát. Ehhez járult hozzá, hogy számos ügyfél (mivel tapasztalatlan volt a logisztikai outsourcing nyújtotta lehetőségek terén) túlzó, időnként ellentétes elvárásokat támasztott a szolgáltató iránt, emiatt sok megbízó céljai nem, vagy csak részben teljesültek.
„Ezek a konszolidáció évei” – összegezte a tanulmány megállapításait Teleki Károly, a felmérés vezetője. Ma már reálisabbak az elvárások és a vállalások is, ennek köszönhetően ma már a kiszervezést választó cégek 82 százaléka elégedett az outsourcing által elért eredménnyel, 18 százaléka szerint pedig nem változott lényegesen a helyzetük. Egyetlen vállalat sem jelezte, hogy helyzete rosszabbodott volna, vagy a tevékenység visszavételét (in-sourcing) fontolgatná. A logisztikai outsourcing fontosságát és a benne rejlő üzleti lehetőségeket elismeri és pozitívan ítéli meg a vállalatok 81%-a, ugyanakkor a megvalósításban még a válaszadók jelentős többsége lát javítanivalót, 62%-uk véli úgy, hogy „az egyértelmű versenyelőnyöket széles körben még nem realizálták”.
A logisztikai piac megítélését tekintve két markáns, ellentétes vélemény fogalmazódott meg. A válaszadók 46%-a szerint még „nincs igazi kínálati verseny”, és az elérhető színvonal ingadozó, míg 38%-uk szerint “sok cég kínál magas színvonalú szolgáltatásokat, és a kínálati verseny már létezik”. A KPMG senior menedzsere a piac további bővülésére számít: „egyrészt a sikeres kiszervezéseket végrehajtó cégek újabb tevékenységeket (elsősorban raktározást és értéknövelő szolgáltatásokat) helyeznek ki, másrészt az outsourcing nyújtotta lehetőségeket felismerve, újabb cégek lépnek be a piacra”.
A földrajzi kiterjedtség szempontjából jellemző, hogy míg a fejlett, nyugati országokban ma már inkább regionális, sőt olykor globális megállapodásokat kötnek, addig nálunk az outsourcing-kapcsolatok alapvetően még országon belüliek (67%).
Logisztikai outsourcing: konszolidálódó piac, dinamikus növekedés
A logisztikai outsourcing egyértelműen sikeres üzleti konstrukció Magyarországon, a kiszervezést választó cégek négyötöde elégedett az outsourcing nyújtotta eredményekkel. A logisztikai outsourcing tartós tendenciának tűnik, akik egyszer a logisztika kiszervezése mellett döntöttek nem akarják házon belülre visszavenni a kihelyezett tevékenységeket – derül ki a KPMG felméréséből.
Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek
A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania
Hol van már Magyarország egykori olcsósága.

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban
A luxizás magyar császára nagyot villantott.

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda
A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.