Imádják a csalók az adóbevallási időszakot

Hamarosan elérhetőek lesznek az adóbevallási tervezetek a személyes tárhelyeken, amelyekhez Ügyfélkapú + vagy DÁP- azonosítóval férhetünk hozzá. Az adóbevallási időszak egyben a kiberbűnözés fokozott aktivitásának időszaka. A csalók gyakran adóhivataloknak álcázva magukat kihasználják a felhasználók sietségét és figyelmetlenségét, hogy megszerezzék bizalmas személyes adataikat. A Sophos felmérése szerint a magyar internetezők akár 76 százaléka is megnyit linkeket vagy mellékleteket üzenetekben, amikor úgy vélik, hogy azok megbízható küldőtől származnak. Egy a háromhoz az esélye annak, hogy valaki rákattint egy ilyen tartalomra, ha az üzenet fontos ügyekről, például számlákról szól.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kiberbűnözők különféle technikákat alkalmaznak, köztük adathalászatot. Hamis e-maileket és SMS-eket küldenek, amelyekben intézmények, például adóhivatalok, e-szolgáltató platformok vagy bankok nevében lépnek fel. Ezek az üzenetek adóvisszatérítést vagy adóbevallások sürgős javításának szükségességét közlik. Az üzenetek gyakran tartalmaznak rosszindulatú mellékleteket, QR-kódokat vagy hamis webhelyekre mutató linkeket, amelyek hivatalos kormányzati portálokra hasonlítanak. A csalók célja a személyes adatok ellopása.

NAV vagy csaló?
NAV vagy csaló?
Fotó: Depositphotos

„A kiberbűnözők módszerei változatlanok maradnak: közismert intézmény megszemélyesítése, időnyomás kifejtése és negatív következményekkel való fenyegetés. Bár az internetezők tudatossága növekszik, a mindennapi élet gyors tempója miatt a rosszindulatú üzenetek címzettjei gyakran leengedik a védelmüket. Az adóbevallások esetén a lehetséges következményektől való félelem tovább növelheti ezt a nyomást” – figyelmeztet Chester Wisniewski, a Sophos technológiai igazgatója.

Fel tudják ismerni a magyarok az adathalászatot?

A Sophos legfrissebb kutatása szerint a magyar internetezők 65 százalék-a úgy véli, hogy képes felismerni az adathlászat kísérleteket. Azonban viszonylag magas százalékuk (28 százalék) bizonytalan e képességükben. Ugyanakkor sok válaszadó tisztában van a csalási kísérlet tipikus figyelmeztető jeleivel. Amikor arról kérdezték őket, hogy mi keltené fel gyanújukat egy e-mailben, 71 százalék említette az ismeretlen küldő címet, 64 százalék az időnyomást és a link vagy melléklet megnyitásának sürgetését, és 53 százalék a negatív következményekkel való fenyegetést. Sajnos a gyakorlatban a felhasználók néha figyelmen kívül hagyják ezeket a figyelmeztető jeleket. A Sophos jelentése feltárja, hogy a magyarok 76 százaléka megnyit linkeket vagy mellékleteket, amikor úgy vélik, hogy a küldő megbízható, és egy a háromhoz az esélye annak, hogy valaki ezt megteszi, ha az üzenet fontos ügyekről, például számlákról szól.

Véleményvezér

Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo