A visszaköltözésnek számos oka lehet, hiszen a legkörültekintőbben megkötött szerződés mellett is előfordulhatnak olyan körülmények, amelyek miatt szükséges lehet a "felhőoszlatás". Ilyen ok és körülmény lehet, hogy a szervezet olyan erősen kötődik már a felhő szolgáltatásokhoz, hogy az versenyhátrányt jelent. Előfordulhat az is, hogy a tervezett és igénybe vett felhő infrastruktúra nem biztosítja a megfelelő performanciát, vagy nagyobb volumen esetén mégsem annyira gazdaságos, mint azt az előzetes számítások kimutatták.
És akkor még nem beszéltünk az információbiztonsági kockázatokról, amelyeket sok esetben csak akkor kezdenek a döntéshozók mérlegelni, amikor már bekövetezett valamilyen incidens, jogosulatlan adathozzáférés esetleg adatszivárgás, vagy amikor rájönnek, hogy nincsenek naplóállományok, nem szól a szerződés incidenskezelésről vagy az adatok biztonságos törléséről. Ezenkívül megváltozhat a felhőszolgáltató működése, gazdasági helyzete vagy akár a jogszabályi környezet is – közölte együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.
A kiköltözést a beköltözéskor kell megtervezni
Mindezek miatt még a felhőbe költözés előtt el kell gondolkodni azon, hogy hogyan fogja a szervezet kezelni a felhőből való kiköltözést. Legtöbben itt követik el az első és komoly hibát, mivel annak a megtervezése, hogy egy szervezet hogyan költözteti ki az adatait, szolgáltatásait és informatikai rendszereit a felhőből, alapvetően attól függ, hogy odafigyelt-e erre a lehetőségre a felhőszolgáltatás szerződésének megkötésekor, vagy sem.
A szerződés itt kulcselem
A felhőszolgáltatás egyik kulcseleme a szerződés. A szerződéskötést megelőzően azonban mérlegelni kell számos kockázatot, köztük azokat is, melyek kezelése akkor lesz rendkívül fontos, ha egyszer úgy dönt a szervezet, hogy nem szeretné a továbbiakban a szolgáltatást igénybe venni.
Ezenkívül már a beköltözés tervezésekor el kell kezdeni tervezni a kiköltözést támogató úgynevezett „exit stratégiát”, amit akár a szerződés részeként is lehet kezelni.
Az exit stratégiának tartalmaznia kell azon tényezők elemzését, amelyek szükségesek ahhoz, hogy az üzletmenet-folytonosság biztosított legyen, tehát a támogató erőforrások a szükséges időn belül rendelkezésre tudjanak állni.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!