Annak ellenére, hogy a csapból is az „információs társadalom" folyik, hogy számos kutatás szerint a vásárlók egyre nagyobb arányban használják tájékozódásra a netet, a hazai kis- és középvállalkozások jelentős része alig-alig aknázza ki az itt rejlő lehetőségeket. Ha valaki mégis megteszi azt az első lépést, amit egy honlap létrehozása jelent, a többség sajnos úgy gondolja, hogy ezzel végére is ért a feladatnak. Pedig az internetes jelenlét ahhoz, hogy valódi hasznot hozzon, folyamatos gondozást igényel. (Többek között már érdemes úgy tervezni a honlapot, hogy megfeleljen a SEO követelményeinek!)
A keresőoptimalizálás (search engine optimization, SEO) a weblapunk keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti, a nem fizetett találatok között. A motorok működése meglehetősen bonyolult, számos különböző indikátort vesznek figyelembe, ráadásul a Google – amely Magyarországon szinte egyeduralkodónak tekinthető a felhasználók körében – folyamatosan változtatja is azt, hogy az alapvetők mellett éppen mely jellegzetességeket vesz figyelembe az oldalak áttekintésekor. Teszik ezt éppen azért, hogy ne lehessen tudatos stratégiákkal valós, releváns tartalom nélkül előkelő helyet szerezni a nem fizetett találatok között.
Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit. Adunk néhány fontos tippet, hogy mire ügyeljünk egy céges weboldal kialakításánál, a tartalom szerkesztésénél!
Bekezdések
A honlapunk szövegének elsődleges szempontja a tájékoztatás legyen. Az információban dús szöveget az algoritmus úgy veszi észre, hogy a szövegtörzs típusú HTML elemekben (p,div) több mondatok is szerepelnek. Egy oldal néhány tucat szövegtörzset tartalmaz. Így alkot egy egységes történetet a weboldal, aminek mondanivalója is van (szaknyelven ezt nevezik tartalom/forráskód aránynak)
4-6 bekezdésenként érdemes egy H2 típusú címsort alkalmazni. A címsor felhívja a figyelmet a következő bekezdések mondanivalójára. Az egybeolvadó szöveget nehéz olvasni. Célszerű először megírnunk az egész szöveget, majd címsorokra tördelni. Legvégül a főcímet (H1) és a dokumentum címét (Title) írjuk meg.
Változatos kulcsszavak
A kulcsszó halmozás régi SEO technika, de ma már a webspam kategóriába tarozik. A Google felismeri, hogy hány kulcsszó változat szerepel a weboldalon. Nem életszerű, ha nem található meg a kulcsszó ragozott alakja a weboldal szövegében.
Informatív kiemelések
A mesterségesen optimalizált weboldalt könnyű felismerni. Sokszor csak a szövegben elbújtatott kulcsszót emelik ki félkövér vagy dőlt formázással. Az ilyen esetet a Google nem nézi jó szemmel. A webspam határát súrolja ugyanis, ha a kiemelések szinte teljes mértékben a kulcsszavakról szólnak.
Tartsa be ezt a néhány szabályt anélkül, hogy a korábbi kulcsszó-zsúfoló módszereken gondolkozna. Korábban csupán annyi volt az ON-SITE SEO (oldalon belüli keresőoptimalizálás), hogy a sok esetben gyenge minőségű tartalmat telezsúfolták kulcsszavakkal. A hagyományos, semmitmondó szöveg title, h1, stb elemeibe bekerültek a kulcsszavak - és kész a SEO.