Hatalmas növekedést produkált a Huawei

A kínai vállalat nettó profitja tavaly mintegy harmadával, idén 15 százalékkal növekedett, de volt olyan divíziója, ahol egy év alatt 35 százalékkal nőtt az árbevétel.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kínai vállalat nettó profitja tavaly mintegy harmadával (28,1 százalék) volt magasabb az előző évinél, és elérte a 47,5 milliárd kínai jüant (7,3 milliárd dollár). A Huawei legdinamikusabban fejlődő részlege 2017-ben a vállalati divízió volt, melyet szorosan követ a fogyasztói üzletág, amely globálisan mintegy 153 millió darab okostelefont értékesített. A vállalat a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektet a kutatás-fejlesztési tevékenységére, amelyre az elmúlt évtizedben közel 61 milliárd dollárt fordított.

A Huawei 2017-es mérlege alapján a cég távközlési üzletága érte el a legmagasabb, 297,8 milliárd kínai jüan (45,7 milliárd dollár) árbevételt, ami 2,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az üzletág elsősorban a globális telekommunikációs szolgáltatókat segíti meglévő hálózati eszközeik teljesítményének minél jobb kihasználásában, valamint a video, az IoT (dolgok internete) és a felhő alapú számítástechnika piacon rejlő lehetőségek megragadásában.

A felhő előnyei – és hátrányai
A felhő technológia még ma is ismeretlen terület a magyar kkv-k jelentős részének. Ezért összegyűjtöttük, milyen előnyökkel jár a technológia bevezetése és mik a veszélyei annak, ha a vállalatunk bekerül a globális felhőbe.
A legnagyobb növekedést a Huawei vállalati divíziója könyvelhette el: az üzletág árbevétele tavaly több mint 35 százalékkal 54,9 milliárd kínai jüanra (8,4 milliárd dollár) emelkedett. A vállalati divízió olyan területeken erősítette az innovációs tevékenységét, mint a felhő, a Big Data, a Campus-hálózatok, az adatközpontok, vagy a Dolgok Internete, valamint számos különböző iparág számára tette elérhetővé termékeinek és szolgáltatásainak kiterjedt alkalmazását.

A vállalat fogyasztói üzletága, a Huawei és a Honor márkája is jó eredményeket hozott tavaly, ami gyors növekedéshez vezetett az okostelefonok piacán. Az üzletág – a Honor-t is beleértve – több mint 153 millió okostelefont szállított le a 2017-es évben, amellyel 237,2 milliárd kínai jüan (36,4 milliárd dollár) bevételt jelentett, egyharmaddal többet (31,9 százalék), mint az azt megelőző évben.

Mindent hálózatba kötnek

"A lehetőségek és a kihívások minden eddiginél gyorsabban tűnnek fel, amivel csak úgy tudunk lépést tartani, ha nyitottak vagyunk a folyamatos fejlődésre és innovációra – mondta Ken Hu, a Huawei soros vezérigazgatója. Az elkövetkezendő 10 évben a vállalat tovább növeli a kutatás-fejlesztésre szánt források mértékét, ami 10 milliárd dolláros ráfordítást jelent évről-évre. “Folytatni fogjuk a nyitott platformú együttműködéseinket, felhívjuk a figyelmet a legnagyobb tehetségekre és forrásokat biztosítunk az innovatív kutatásokhoz. Szeretnénk, ha minden iparág jobban kihasználhatná a digitalizáció és az intelligens technológia előnyeit.”

Ken Hu szerint a 2018-ban az olyan feltörekvő technológiák, mint a Dolgok Internete (Internet of Things), a felhő-alapú számítástechnika, a mesterséges intelligencia és a következő generációs mobilhálózatok, azaz az 5G széles körben is alkalmazottá válnak majd. “A Huawei továbbra is a technológiai fejlesztés és a digitális üzleti átalakulás élvonalában kíván maradni. A célunk az, hogy elvigyük a digitalizációt minden emberhez, minden otthonba és minden szervezethez, hogy egy teljesen összekapcsolt, intelligens világot építsünk.” – tette hozzá.

Véleményvezér

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo