Három tanács az egyszerűbb felügyeletért

A legtöbb informatikai szakemberre egyre több feladat hárul napjainkban, ezért érdemes felkutatni és bevezetni azokat az eszközöket, amelyek egyszerűbbé teszik ezeket a műveleteket. Az erőforrások, az adatok, az informatikai szolgáltatások és a felhasználók felügyelete különösen időigényes feladatnak számítanak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A folyamatok automatizálásával és központosításával egyúttal a felhasználók számára is egyszerűbb és biztonságosabb hozzáférést garantálhatnak a szervezetek a kulcsfontosságú információkhoz, valamint csökkenthetik a kockázatokat és könnyebben teljesíthetik a megfelelőségi előírásokat. A téma egyik hazai szakértője, a NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet a felügyeleti és ellenőrzési teendők egyszerűsítésével és automatizálásával kapcsolatban segít néhány tanáccsal.

1. Tegyük egyszerűbbé a felhasználók dolgát!

Ha a felhasználók számára egypontos bejelentkezési lehetőséget (SSO) biztosítunk, akkor nem kell több különféle jelszót megjegyezniük a különböző vállalati alkalmazásokhoz. Ezáltal egyszerűbben elérik a munkájukhoz szükséges programokat és adatokat, és könnyebben betartják az erős jelszavak használatára vonatkozó előírásokat.

Arra az esetre, ha a felhasználók mégis elfelejtenék, vagy többször is rosszul írnák be jelszavaikat, önkiszolgáló jelszó-helyreállító megoldással tehetjük egyszerűbbé számukra az új jelszó igénylését. Egy ilyen eszköz bevezetése egyúttal a helpdesk részleg munkaterhelését is csökkenti.

2. Cseréljük le a manuális adminisztrációs folyamatokat!

Számos olyan feladatot végeznek az IT szakemberek, amelyeket egy szofisztikált megoldás képes helyettük automatizáltan kivitelezni. Érdemes áttekinteni, mely folyamatokat válthatunk ki a megfelelő szoftverekkel, hogy a szakértők időt és energiát takaríthassanak meg, és a valóban fontos dolgokra koncentrálhassanak! A fenti megoldás a hagyományos szervezeti infrastruktúrán belül segíti az adminisztrációs feladatok csökkentését, de a megfelelő eszközzel a felhőben is hasonlóan egyszerűen kezelhetők a felhasználói hozzáférések.

3. Használjuk az ajánlott konfigurációkat!

Azzal is rengeteg időt és energiát takaríthatunk meg, ha a rendszerek konfigurálását, illetve a beállítások folyamatos ellenőrzését és esetleges frissítését is „profi segítségre” bízzuk. Így kevesebb feladat hárul az informatikai szakemberekre, valamint a hibalehetőségek száma is alacsonyabb lesz. A feladatok automatizálásával jelentős mértékben csökken az emberi hibák esélye. Ezáltal az automatizálás nemcsak arról gondoskodik, hogy a munkatársak a feladatokat maradéktalanul teljesítsék, hanem arról is, hogy minden feladatot pontosan és helyesen végezzenek el.

IT-biztonság: túl szabad a pálya
Az IT biztonság egyike annak a tíz területnek, ahol érdemes lenne mostanában startup céget alapítani a Business Insider szerint. Éspedig azért, mert a kkv-szektorban akkora hiányosságok vannak ezen a területen, ami kiváló piac az informatikai cégeknek. A lehetőség a többség számára azonban annyit jelent: azonnal tenni kell valamit saját védelmünk érdekében.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo