Kőkeményen fáj a hazai e-kereskedőknek az agresszíven árazó Temu térnyerése

Bár a hazai webáruházak többsége továbbra is növekedésre számít, komoly versenyhelyzettel kell szembenézniük. A Temu és más nemzetközi piacterek belépése érezhető nyomást gyakorol egyes piaci szegmensekre: a webáruházak egyharmada már forgalmi visszaesést érez, miközben a mesterséges intelligencia villámgyorsan alakítja át az online kereskedelem működését – derül ki a Shoprenter és a Visa közös Nagy Webáruház Felméréséből.

Optimisták, de óvatosak a hazai webáruházak: 80 százalék árbevétel-növekedésre számít 2025-ben, közel ötödük pedig kifejezetten jelentős bővüléssel kalkulál. Az újonnan indult webshopok a legbizakodóbbak: 91 százalékuk növekedést prognosztizál, több mint harmaduk (38 százalék) pedig másfélszeres árbevétel-növekedést tervez. A webshopok 9 százaléka 2025-ben indult, ami továbbra is az e-kereskedelem iránti erős vállalkozási kedvre utal.

Betett a hazai áruházaknak a Temu és társai
Betett a hazai áruházaknak a Temu és társai
Fotó: DepositPhotos.com

A háttérben ugyanakkor komoly működési nehézségek húzódnak meg. A legnagyobb problémát a válaszadók szerint az új vásárlók megszerzése (64 százalék) és a vásárlási gyakoriság növelése (62 százalék) jelenti. Emellett jelentős terhet ró a kereskedőkre a marketingmenedzsment (48 százalék) és a visszatérő vevők megtartása (44 százalék). A tőkehiány és a finanszírozási korlátok (37 százalék) továbbra is akadályozzák a fejlődést.

„Mindezek ellenére töretlen a bizalom a digitális piac bővülése iránt. Részben azért, mert az online értékesítés még mindig alacsonyabb belépési küszöböt kínál, mint a fizikai kereskedelem. Webshopot indítani továbbra is jó befektetés, a fizikai üzletek számára pedig az online jelenlét stratégiai növekedési lehetőséget jelent” – mutat rá Rab Máté, a Shoprenter ügyvezetője.

A nemzetközi szereplők beléptek a határon, a hazai webshopok alig lépnek át rajta

A globális verseny hatása egyre inkább érzékelhető. A kínai hátterű Temu 2025-ös hazai megjelenése látványos piaci átrendeződést hozott: a kereskedők 33 százaléka forgalomcsökkenést tapasztalt az agresszíven árazó versenytárs miatt, mindössze 2 százalékuk vélte úgy, hogy a Temu megjelenése pozitív hatással volt a forgalmára.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo