Kőkeményen fáj a hazai e-kereskedőknek az agresszíven árazó Temu térnyerése

Bár a hazai webáruházak többsége továbbra is növekedésre számít, komoly versenyhelyzettel kell szembenézniük. A Temu és más nemzetközi piacterek belépése érezhető nyomást gyakorol egyes piaci szegmensekre: a webáruházak egyharmada már forgalmi visszaesést érez, miközben a mesterséges intelligencia villámgyorsan alakítja át az online kereskedelem működését – derül ki a Shoprenter és a Visa közös Nagy Webáruház Felméréséből.

Optimisták, de óvatosak a hazai webáruházak: 80 százalék árbevétel-növekedésre számít 2025-ben, közel ötödük pedig kifejezetten jelentős bővüléssel kalkulál. Az újonnan indult webshopok a legbizakodóbbak: 91 százalékuk növekedést prognosztizál, több mint harmaduk (38 százalék) pedig másfélszeres árbevétel-növekedést tervez. A webshopok 9 százaléka 2025-ben indult, ami továbbra is az e-kereskedelem iránti erős vállalkozási kedvre utal.

Betett a hazai áruházaknak a Temu és társai
Betett a hazai áruházaknak a Temu és társai
Fotó: DepositPhotos.com

A háttérben ugyanakkor komoly működési nehézségek húzódnak meg. A legnagyobb problémát a válaszadók szerint az új vásárlók megszerzése (64 százalék) és a vásárlási gyakoriság növelése (62 százalék) jelenti. Emellett jelentős terhet ró a kereskedőkre a marketingmenedzsment (48 százalék) és a visszatérő vevők megtartása (44 százalék). A tőkehiány és a finanszírozási korlátok (37 százalék) továbbra is akadályozzák a fejlődést.

„Mindezek ellenére töretlen a bizalom a digitális piac bővülése iránt. Részben azért, mert az online értékesítés még mindig alacsonyabb belépési küszöböt kínál, mint a fizikai kereskedelem. Webshopot indítani továbbra is jó befektetés, a fizikai üzletek számára pedig az online jelenlét stratégiai növekedési lehetőséget jelent” – mutat rá Rab Máté, a Shoprenter ügyvezetője.

A nemzetközi szereplők beléptek a határon, a hazai webshopok alig lépnek át rajta

A globális verseny hatása egyre inkább érzékelhető. A kínai hátterű Temu 2025-ös hazai megjelenése látványos piaci átrendeződést hozott: a kereskedők 33 százaléka forgalomcsökkenést tapasztalt az agresszíven árazó versenytárs miatt, mindössze 2 százalékuk vélte úgy, hogy a Temu megjelenése pozitív hatással volt a forgalmára.

Véleményvezér

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo