Kőkeményen fáj a hazai e-kereskedőknek az agresszíven árazó Temu térnyerése

Bár a hazai webáruházak többsége továbbra is növekedésre számít, komoly versenyhelyzettel kell szembenézniük. A Temu és más nemzetközi piacterek belépése érezhető nyomást gyakorol egyes piaci szegmensekre: a webáruházak egyharmada már forgalmi visszaesést érez, miközben a mesterséges intelligencia villámgyorsan alakítja át az online kereskedelem működését – derül ki a Shoprenter és a Visa közös Nagy Webáruház Felméréséből.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Már tízből hat webáruházban dolgozik AI „munkatárs”

A mesterséges intelligencia látványos térnyerése már kézzelfogható a hazai e-kereskedelemben: a webáruházak 62 százaléka már jelenleg is használ AI-alapú megoldásokat, további 26 százalékuk pedig a közeljövőben tervezi azok bevezetését. Az AI leggyakoribb felhasználási területei közé tartozik a termékleírások és marketingszövegek generálása (86 százalék), valamint a képek előállítása és szerkesztése (66 százalék). Emellett egyre elterjedtebb az AI használata az elemzések (36 százalék), piackutatás (36 százalék), stratégiaalkotás (34 százalék) és ügyfélszolgálat (25 százalék) területén is.

Az AI-eszközöket átlagosan három-négy különböző területen használják a webshopok. Az ügyfélszolgálati chatbotok főként gyakori kérdések megválaszolásában, termékajánlásban és az első szintű panaszkezelésben segítik a munkát.

„Ma már az számít luxusnak, ha valaki nem használ mesterséges intelligenciát az e-kereskedelemben. A lehetőségek száma szinte követhetetlen, és nem minden kereskedőnek van ideje vagy erőforrása külön rendszereket integrálni. Ezért a Shoprenteren belül olyan célzott AI-funkciókat biztosítunk, amelyek segítik a napi működést – a szövegírástól, képgeneráláson át az elemzésig” – mondta Rab Máté, a Shoprenter ügyvezetője.

Az e-kereskedők túlnyomó többsége (83 százalék) úgy véli, hogy az AI már most is érezhetően átalakítja az online értékesítés kulcsfolyamatait, vagy rövid időn belül teljesen új szintre emeli azokat.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo