Már tízből hat webáruházban dolgozik AI „munkatárs”
A mesterséges intelligencia látványos térnyerése már kézzelfogható a hazai e-kereskedelemben: a webáruházak 62 százaléka már jelenleg is használ AI-alapú megoldásokat, további 26 százalékuk pedig a közeljövőben tervezi azok bevezetését. Az AI leggyakoribb felhasználási területei közé tartozik a termékleírások és marketingszövegek generálása (86 százalék), valamint a képek előállítása és szerkesztése (66 százalék). Emellett egyre elterjedtebb az AI használata az elemzések (36 százalék), piackutatás (36 százalék), stratégiaalkotás (34 százalék) és ügyfélszolgálat (25 százalék) területén is.
Az AI-eszközöket átlagosan három-négy különböző területen használják a webshopok. Az ügyfélszolgálati chatbotok főként gyakori kérdések megválaszolásában, termékajánlásban és az első szintű panaszkezelésben segítik a munkát.
„Ma már az számít luxusnak, ha valaki nem használ mesterséges intelligenciát az e-kereskedelemben. A lehetőségek száma szinte követhetetlen, és nem minden kereskedőnek van ideje vagy erőforrása külön rendszereket integrálni. Ezért a Shoprenteren belül olyan célzott AI-funkciókat biztosítunk, amelyek segítik a napi működést – a szövegírástól, képgeneráláson át az elemzésig” – mondta Rab Máté, a Shoprenter ügyvezetője.
Az e-kereskedők túlnyomó többsége (83 százalék) úgy véli, hogy az AI már most is érezhetően átalakítja az online értékesítés kulcsfolyamatait, vagy rövid időn belül teljesen új szintre emeli azokat.