A webáruházak egyre szélesebb fizetési kínálattal igyekeznek alkalmazkodni a vásárlói elvárásokhoz: jelentősen nőtt azon webshopok aránya, amelyek elérhetővé tették az online bankkártyás, mobiltárcás, mentett kártyás, valamint SZÉP- és egészségpénztári fizetéseket is. Ez nemcsak a vásárlói élményt javítja, hanem a konverziós arányokra is pozitív hatással van.
„A kutatás eredményei egyértelműen igazolják, hogy a vásárlók a gyors, kényelmes és biztonságos megoldásokat keresik, a zökkenőmentes fizetési folyamat pedig kulcsfontosságú a bizalom építésében és a kosárelhagyás csökkentésében. Egy webshop számára ma már a versenyképesség múlik az olyan innovációkon, mint a hamarosan Magyarországon is elérhető Click to Pay, amely a kártyaadatok beírása nélkül kínál egyszerre kényelmes és biztonságos fizetést.. ” – emelte ki Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.
A fizetési kínálat bővítése egyre több e-kereskedőnél napirendre kerül: a válaszadó webshopok 28 százaléka az elmúlt évben új fizetési lehetőségeket vezetett be, vagy a meglévő rendszereket fejlesztette tovább – elsősorban a vásárlói élmény javítása érdekében.
A döntések hátterében sok esetben a fogyasztói elvárások állnak: a válaszadók ötöde (20 százalék) szerint az új fizetési megoldások bevezetését közvetlenül a vásárlói igények és szokások indokolták. Ez is azt mutatja, hogy a kereskedők egyre inkább alkalmazkodnak a felhasználók elvárásaihoz.