A válaszadók tapasztalatai szerint szinte minden értékesítési kategóriában forgalomcsökkenés volt érezhető . A visszaesés leggyakrabban a „Játék, ajándék”, „Ruházat, sportruházat”, „Lakberendezés”, „Barkács és kert”, valamint a „Szépségápolás, kozmetikumok” szegmensekben jelentkezett.
A nemzetközi piacterek jelenléte tudatosabb működésre kényszeríti a hazai szereplőket, ugyanakkor rávilágít arra is, hogy a magyar webáruházak nemzetközi jelenléte továbbra is gyenge.
A felmérést kitöltő webáruházak többsége továbbra is kizárólag belföldön értékesít: mindössze 19 százalékuk működik külpiacokon, közülük is csupán minden második van jelen legalább öt országban – vagyis a nemzetközi működés inkább kivétel, mint szabály.
A terjeszkedést komoly akadályok nehezítik: a külföldi vevők megszerzése (51 százalék) és a piacismeret hiánya (50 százalék) a legfőbb gátló tényezők. Emellett a finanszírozási problémák (28 százalék), az eltérő rendszerekhez való technikai illeszkedés (29 százalék), valamint az adózási és jogi megfelelés (27 százalék) is gyakran akadályt gördít a magyar webshopok nemzetközi ambíciói elé.
Bankkártya lett az új készpénz
A fizetési szokásokban is átalakulás figyelhető meg. 2025-re a bankkártyás online fizetés vált a leggyakrabban használt móddá (35 százalék), miközben a készpénzes utánvét részesedése – bár csökkenő – még mindig 28 százalék. A bankkártyás utánvét aránya 21 százalék, a banki átutalásé 19 százalék.