Kőkeményen fáj a hazai e-kereskedőknek az agresszíven árazó Temu térnyerése

Bár a hazai webáruházak többsége továbbra is növekedésre számít, komoly versenyhelyzettel kell szembenézniük. A Temu és más nemzetközi piacterek belépése érezhető nyomást gyakorol egyes piaci szegmensekre: a webáruházak egyharmada már forgalmi visszaesést érez, miközben a mesterséges intelligencia villámgyorsan alakítja át az online kereskedelem működését – derül ki a Shoprenter és a Visa közös Nagy Webáruház Felméréséből.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A válaszadók tapasztalatai szerint szinte minden értékesítési kategóriában forgalomcsökkenés volt érezhető . A visszaesés leggyakrabban a „Játék, ajándék”, „Ruházat, sportruházat”, „Lakberendezés”, „Barkács és kert”, valamint a „Szépségápolás, kozmetikumok” szegmensekben jelentkezett.

A nemzetközi piacterek jelenléte tudatosabb működésre kényszeríti a hazai szereplőket, ugyanakkor rávilágít arra is, hogy a magyar webáruházak nemzetközi jelenléte továbbra is gyenge.

A felmérést kitöltő webáruházak többsége továbbra is kizárólag belföldön értékesít: mindössze 19 százalékuk működik külpiacokon, közülük is csupán minden második van jelen legalább öt országban – vagyis a nemzetközi működés inkább kivétel, mint szabály.

A terjeszkedést komoly akadályok nehezítik: a külföldi vevők megszerzése (51 százalék) és a piacismeret hiánya (50 százalék) a legfőbb gátló tényezők. Emellett a finanszírozási problémák (28 százalék), az eltérő rendszerekhez való technikai illeszkedés (29 százalék), valamint az adózási és jogi megfelelés (27 százalék) is gyakran akadályt gördít a magyar webshopok nemzetközi ambíciói elé.

Bankkártya lett az új készpénz

A fizetési szokásokban is átalakulás figyelhető meg. 2025-re a bankkártyás online fizetés vált a leggyakrabban használt móddá (35 százalék), miközben a készpénzes utánvét részesedése – bár csökkenő – még mindig 28 százalék. A bankkártyás utánvét aránya 21 százalék, a banki átutalásé 19 százalék.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo