Gépek kommunikálnak helyettünk

A gépek közötti internetes kommunikáció néhány év múlva sokmilliárd eurós piaccá növi ki magát a szakértők szerint. Az egyelőre sci-fibe illő megoldás számos iparág számára jelent majd megtakarítást és hatékonyságnövekedést. 

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

M2M-nek nevezzük azt a fajta adatkommunikációt, amely a végkészülékek és egy központi információs platform között automatikusan jön létre. Így például állapotinformációk (egy hűtőkonténer hőmérséklete, egy jármű helyzetének adatai, hibajelzések az üzemi normáktól való eltérés esetén stb.) továbbíthatók. Az adatátvitel SIM kártyák segítségével történik, ( az évitzed végére egy magyarnak öt SIM kártyája lesz egy szakértő szerint) de a végkészülékek többnyire nem mobiltelefonok, hanem a mindenkori felhasználási célra kialakított hardverek. Az M2M (machine-to-machine, azaz gép és gép közötti) kommunikáció számos iparágban és rengeteg üzleti megoldásban használható nemzeti és nemzetközi szinten. Fő célja, hogy egy adott cég működési hatékonyságát javítsa, új üzleti lehetőségeket aknázzon ki és értéknövelt szolgáltatásokat hozzon létre. A környezetvédelmi szempont szintén fontos figyelembeveendő tényező, ha M2M alkalmazásokat fejlesztünk.


Kép: sxc

Az M2M fő felhasználási területei a telemetria-telematika, távfelügyelet, flottakövetés és távleolvasás. De érdekes lehetőséget kínál többek között az autóipar, szórakoztató elektronika, egészségügy, logisztika és szállítmányozás (az intelligens közlekedési rendszerek Kriza Máté, a BCSDH - Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért - igazgatója szerint a fenntartható jövő alapvető szükségletei közé tartoznak), kiskereskedelem és fizetési rendszerek, biztonsági- és megfigyelő rendszerek, ipari automatizálás, valamint energia iparágban, az alkalmazási lehetőségek az ipari mérő- és vezérlőrendszerektől az automatizálási és nyomkövető (Track & Trace) rendszereken keresztül a hibajelzési és biztonságtechnikai megoldásokig terjednek.

Az M2M alkalmazása a költségmegtakarítás mellett a folyamat-optimalizálást is elősegíti, így olyan innovatív üzleti modellek kialakítása válik lehetővé, mint például a kilométerfüggő gépkocsi felelősségbiztosítás („pay as you drive"). „A végfelhasználók és az üzleti vevők számára rendelkezésre álló, csaknem korlátlan felhasználási lehetőségek az M2M-et az információ- és kommunikáció-technológiai ágazat egyik legizgalmasabb területévé teszik. A Telekom Austria Group M2M GmbH aktívan részt fog venni a fejlesztésekben" - nyilatkozza Bernd Liebscher a Telekom Austria Group M2M GmbH ügyvezető igazgatója.

A hálózati gépek nagy potenciálja

M2M kommunikáció
Más néven a tárgyak vagy intelligens eszközök internetje olyan technológia, ahol az eszközök összeköttetésben vannak egymással, adatokat osztanak meg saját állapotukról vagy tevékenységükről.

Az M2M-piac jelentős növekedési fázis kezdetén áll: a szakértők előrejelzése szerint 2020-ig kb. 20-50 milliárd készüléket kapcsolnak össze egymással. Ésik Róbert, a gép-gép közötti kommunikáció fejlesztésével is foglalkozó Nokia Siemens Networks ügyvezető igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, ha a tendencia nem változik, akkor a számítások szerint 2020-ra mintegy 280 milliárd eurós lesz az M2M piac.

 „Az összekapcsolás túlnyomórészt SIM kártya segítségével történik" - tudjuk meg Bernd Liebschertől. „Az új M2M alkalmazások fejlesztése révén a jövőben nem csak egy SIM kártyánk lesz a telefonunkhoz, a PC-nkhez vagy a táblagépünkhöz, hanem mindenki sok kártyával rendelkezik majd a legkülönbözőbb készülékekbe beépítve." A keretfeltételek is pozitívan befolyásolják az M2M kínálatot: egyrészt kedvezően alakul az árszerkezet a hardverek alacsony és tovább csökkenő darabköltségének, valamint az egyre kifinomultabb és hatékonyabb szervizplatformoknak köszönhetően, másrészt az EU aktuális jogi keretfeltételei is elősegítik az olyan M2M-es innovációkat, mint például a „Smart Metering" és az új gépkocsik esetében kötelező „Emergency Calls" funkció.

„Az M2M reményteljes fejlődés elé néz. Néhány év múlva teljesen természetes lesz majd, hogy autók, háztartási készülékek, és szolgáltatói intézmények online kapcsolatban lesznek egymással. Ezen az innovatív üzleti területen már időben új üzleti modellek meghonosítójaként pozicionáljuk magunkat" - mondja Dr. Hannes Ametsreiter, a Telekom Austria Group és az A1 ügyvezető igazgatója. Az új terület olyannyira fejlődik, hogy a Telekom Austria Group 2011 augusztusában saját leányvállalatot alapított a gépek közötti (M2M: „Machine to Machine") kommunikációs üzleti terület számára, amely ezekben a napokban kezdi meg teljes körű működését.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo