E-mail marketing hatékonyan

A jól működő e-mail marketing kampányt az „open rate”, „CTR” és a generált többletbevétel értékének nagysága jellemzi leginkább. A megjelölt számadatok feltornázásához vezető módszer kulcsa csak kevés vállalati marketinges zsebében lapul ott, a többieknek érdemes megfogadniuk az alábbi tanácsokat.

Az alacsony válaszadási értékek mögött gyakran egy-egy hüvelykujjszabály megsértésének ténye áll, ezért mindenek előtt alaposan át kell tanulmányozni más cégek által küldött elektronikus leveleket (amiket esetleg korábban mi is megkaptunk), s saját tapasztalataink alapján fel kell tárni azokat a buktatókat, amik az e-mail olvasói figyelmének lankadásához vezethettek.

A döntő első benyomás: from, subject és head line

Az első érzékeny terület a feladó megjelölése, azaz a megfelelő „from line” kiválasztása. A legtöbb e-mailező miután letöltötte leveleit a küldő személy neve alapján fog hozzá azok elolvasásához. Egyes rosszul csengő nevek megpillantása esetén a levél azonnal törlésre kerül, míg barátok, ismerősök, híres személyek, ötletes fantázianevek esetében a gyors olvasás, ergo magas open rate, garantált.

Hasonló kérdéseket vet fel a „subject line” tartalma. Az e-mail tárgyának megjelölése kardinális kérdés az online direkt marketingben. Szerepe tulajdonképpen ugyanaz, mint egy DM levélborítékra írt felhívó szövegé. Ha például a „Kössön életbiztosítást!” felirat szerepel egy DM levél borítékján, vagy egy e-mail fejlécben, s a címzett már rendelkezik ilyen típusú biztosítással, biztosan olvasatlan marad az üzenet. Ha viszont a „Túl sokat fizet biztosításáért?” felirattal találkozunk minden bizonnyal mi is hozzájárulunk az open rate érétkének növekedéséhez.

Hasonlóan nagy súllyal bír a „headline” megadása. E-mail marketing esetében a legfontosabb annak a területnek az optimális kitöltése, amit az olvasó akkor is lát, amikor még nem nyitotta meg az e-mailt, csupán a kurzorral végigszalad a beérkezett leveleken. A legfontosabb üzenetet mindig ebbe a felső, headline részben kell elhelyezni, mégpedig úgy, hogy optimális szöveg-kép-üresen hagyott fehér háttérterület arányt alkalmazunk. A szövegnek mindig a kulcs információnak kell lennie, a képnek a fő információhoz logikailag vagy érzelmileg kapcsolódó elemnek, a fehér terület pedig a könnyű olvashatóság, áttekinthetőség záloga.

Külső tanácsadó bevonása

A vállalaton belüli marketingesek gyakran túl közel vannak a termékhez, szolgáltatáshoz, ahhoz, hogy a fától meglássák az erdőt. Egy külső tanácsadó bevonása számos előnnyel kecsegtet. A „friss szemek” elv szerint a cég termékével vagy szolgáltatásával egy külső tanácsadó értelemszerűen még nem került intim viszonyba, ezért számos esetben jobban látja annak előnyeit, hibáit, s olyan dolgokat is észrevesz, ami egy belső munkatárs figyelmét már rutinból elkerüli.

A gyakorlatban máshol szerzett tapasztalat is mindig hasznos egy új média kipróbálásakor. Ha sikerül olyan külső tanácsadót találni, aki az általunk forgalmazott termék, szolgáltatás körében már rendelkezik e-mail marketing tapasztalattal, nyert ügyünk van.

A költséghatékonyság szempontjait követve a külső tanácsadónak nem kell feltétlenül az e-mail kampánnyal kapcsolatos minden munkát átadni (copy írás, listagyűjtés, design stb.) elegendő, ha mindössze – néhány óra alatt - átfutja a cég munkatársai által készített anyagot, s röviden összefoglalja javaslatait. Külső tanácsadóval való együttműködés (együttes munka, formális és informális beszélgetések stb.) során olyan ismereteket is megszerezhetünk, tanulhatunk, elleshetünk, ami korábban nem volt meg vállaltunk marketingeseinek fejében; ez a hozzáadott érték a jövőben komoly megtakarítások forrása lehet.

Az igazi tapasztalatok mindig a gyakorlat szülöttei. Minden marketinges tudja, hogy csak azoknak a médiáknak ismeri igazán a hatékonyságát, amiket már kipróbált praxisa alatt. Próbálkozzunk, vizsgáljuk magunkat és eredményeinket kritikus szemmel s hosszú távon biztos a siker.

Tábor István - Trinety

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo