Az alacsony válaszadási értékek mögött gyakran egy-egy hüvelykujjszabály megsértésének ténye áll, ezért mindenek előtt alaposan át kell tanulmányozni más cégek által küldött elektronikus leveleket (amiket esetleg korábban mi is megkaptunk), s saját tapasztalataink alapján fel kell tárni azokat a buktatókat, amik az e-mail olvasói figyelmének lankadásához vezethettek.
A döntő első benyomás: from, subject és head line
Az első érzékeny terület a feladó megjelölése, azaz a megfelelő „from line” kiválasztása. A legtöbb e-mailező miután letöltötte leveleit a küldő személy neve alapján fog hozzá azok elolvasásához. Egyes rosszul csengő nevek megpillantása esetén a levél azonnal törlésre kerül, míg barátok, ismerősök, híres személyek, ötletes fantázianevek esetében a gyors olvasás, ergo magas open rate, garantált.
Hasonló kérdéseket vet fel a „subject line” tartalma. Az e-mail tárgyának megjelölése kardinális kérdés az online direkt marketingben. Szerepe tulajdonképpen ugyanaz, mint egy DM levélborítékra írt felhívó szövegé. Ha például a „Kössön életbiztosítást!” felirat szerepel egy DM levél borítékján, vagy egy e-mail fejlécben, s a címzett már rendelkezik ilyen típusú biztosítással, biztosan olvasatlan marad az üzenet. Ha viszont a „Túl sokat fizet biztosításáért?” felirattal találkozunk minden bizonnyal mi is hozzájárulunk az open rate érétkének növekedéséhez.
Hasonlóan nagy súllyal bír a „headline” megadása. E-mail marketing esetében a legfontosabb annak a területnek az optimális kitöltése, amit az olvasó akkor is lát, amikor még nem nyitotta meg az e-mailt, csupán a kurzorral végigszalad a beérkezett leveleken. A legfontosabb üzenetet mindig ebbe a felső, headline részben kell elhelyezni, mégpedig úgy, hogy optimális szöveg-kép-üresen hagyott fehér háttérterület arányt alkalmazunk. A szövegnek mindig a kulcs információnak kell lennie, a képnek a fő információhoz logikailag vagy érzelmileg kapcsolódó elemnek, a fehér terület pedig a könnyű olvashatóság, áttekinthetőség záloga.
Külső tanácsadó bevonása
A vállalaton belüli marketingesek gyakran túl közel vannak a termékhez, szolgáltatáshoz, ahhoz, hogy a fától meglássák az erdőt. Egy külső tanácsadó bevonása számos előnnyel kecsegtet. A „friss szemek” elv szerint a cég termékével vagy szolgáltatásával egy külső tanácsadó értelemszerűen még nem került intim viszonyba, ezért számos esetben jobban látja annak előnyeit, hibáit, s olyan dolgokat is észrevesz, ami egy belső munkatárs figyelmét már rutinból elkerüli.
A gyakorlatban máshol szerzett tapasztalat is mindig hasznos egy új média kipróbálásakor. Ha sikerül olyan külső tanácsadót találni, aki az általunk forgalmazott termék, szolgáltatás körében már rendelkezik e-mail marketing tapasztalattal, nyert ügyünk van.
A költséghatékonyság szempontjait követve a külső tanácsadónak nem kell feltétlenül az e-mail kampánnyal kapcsolatos minden munkát átadni (copy írás, listagyűjtés, design stb.) elegendő, ha mindössze – néhány óra alatt - átfutja a cég munkatársai által készített anyagot, s röviden összefoglalja javaslatait. Külső tanácsadóval való együttműködés (együttes munka, formális és informális beszélgetések stb.) során olyan ismereteket is megszerezhetünk, tanulhatunk, elleshetünk, ami korábban nem volt meg vállaltunk marketingeseinek fejében; ez a hozzáadott érték a jövőben komoly megtakarítások forrása lehet.
Az igazi tapasztalatok mindig a gyakorlat szülöttei. Minden marketinges tudja, hogy csak azoknak a médiáknak ismeri igazán a hatékonyságát, amiket már kipróbált praxisa alatt. Próbálkozzunk, vizsgáljuk magunkat és eredményeinket kritikus szemmel s hosszú távon biztos a siker.
Tábor István - Trinety
E-mail marketing hatékonyan
A jól működő e-mail marketing kampányt az „open rate”, „CTR” és a generált többletbevétel értékének nagysága jellemzi leginkább. A megjelölt számadatok feltornázásához vezető módszer kulcsa csak kevés vállalati marketinges zsebében lapul ott, a többieknek érdemes megfogadniuk az alábbi tanácsokat.
Véleményvezér

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.