A projekt célja a magyar felsőoktatásban általánosan bevezethető e-learning tananyag kifejlesztése volt. Ennek megfelelően a Coedu rendszerét fejlesztő Mimóza Kft, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Szociológia és Kommunikáció Tanszéke és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Művészetelméleti és Médiakutatási Intézete munkatársaiból álló konzorcium egy saját fejlesztésű, felsőoktatás specifikus e-learning módszertanra alapozva 24 szemeszternyi tananyagot készített el, melyben a felsőoktatás számtalan területe helyet kapott a társadalomtudományoktól a természettudományokig, a tárgyi tudást igénylő tantárgyaktól a képességközpontúakig.
A módszertan célcsoportjaként a fejlesztők a „screenagereket” határozták meg. Ezek azok a fiatalok, akik alapvetően jó technikai ellátottságokkal rendelkeznek, és szocializációjukban egyre természetesebb a különböző elektronikus forrásokból („képernyőkből”) érkező információk befogadása. A projektcsapat kiemelten kezelte a tanulási folyamat eredményességét mérő és értékelő rendszer kialakítását, ennek megfelelően lehetőség van az megszerzett tudás kontrollálására. Hasonlóképpen nagy hangsúlyt fektettek a tanulást segítő programelemek megtervezésére, így tekintélyes audiovizuális és animációs bázis egészíti ki a szöveges anyagot. Figyelmet fordítottak a tanulási folyamat adminisztrációjának területére, valamint az e-learning rendszerek kialakításának és működtetésének technológiai és gazdasági kérdéseire is, így az előadók többször is aláhúzták, hogy az általuk fejlesztett összes tananyag bármilyen rendszerre telepíthető, non-profit, oktatási célra szabadon felhasználható, lefordítható, módosítható, fejleszthető, amennyiben az eredmények is hasonló módon hozzáférhetők lesznek.
Az „egyetemi e-learning” használhatóságát illetően egy screenager tesztcsoport körében végzett felmérés is alátámasztotta, hogy az e-learning nem képes átvenni a jelenléti oktatás szerepét, azonban jó kiegészítője lehet az óralátogatásoknak. A beérkezett válaszok rámutattak arra, hogy az e-learning rendszerek önellenőrző funkciója nem ad olyan mértékű motivációt, mint egy hagyományos egyetemi vizsgahelyzet. A válaszadók emellett kiemelték az iskola szocializációs funkcióját, az egyes tárgyakhoz elengedhetetlen társas gyakorlatokat, amit egy elektronikus tananyag nem képes nyújtani. Ugyanakkor az e-learning előnyei között említették, hogy a témába vágó, tananyag által felkínált linkek kiküszöbölik az interneten való hosszas böngészést, vagyis az e-learning segítségével a hallgatók egy „rendezett internetet” is kapnak. Szintén az e-learning javára írták, hogy képes megteremteni a hidat a könyv tekintélye és az internet tekintélytelensége, könnyedsége között.
Coedu Konferencia: e-learning a felsőoktatásban
Május 16-án került megrendezésre a Coedu Tudásháló Konferencia. Az „e-learning a felsőoktatásban” alcímet viselő konferencián az előadók bemutatták azt a projektet, amelynek pályázata elnyerte az Apertus Közalapítvány támogatását. 24 elektronikus tananyag a felsőoktatásnak: a Didakta-program.
Véleményvezér

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.