Automaták jönnek a mozdonyvezetők helyett

Kína és Japán teljesen automatizálja nagy sebességű vonatait – csak egyetlen ember felügyeli majd a szerelvényekben az elektronika működését.

A két ázsiai ország már régen maga mögött hagyta a többi földrészt az óránként több száz km-es sebességgel közlekedő vonatok bevezetésével. Kínában, ahol már 29.000 km-t kitevő vonalakon járnak az akár 350 km/óra sebességet elérő vonatok, most bejelentették: fokozatosan egyre több szerelvény kapja meg a múlt évben sikeresen kipróbált technikát, amelynek segítségével a szerelvények teljesen önműködően tudnak közlekedni.

A kép illusztráció: youtube.com

Az újítás azt jelenti, hogy több vonatot tudnak közlekedtetni, különösen a csúcs-időszakokban, a nagy ünnepek idején. Biztonsági okokból marad kezelő a vonaton, aki ellenőrzi a rendszer működését és hiba esetén beavatkozik. A rendszerhez szkenner is tartozik, amely be- és kiszálláskor ellenőrzi a jegyeket, adott esetben levonja a jegyről, vagy bankszámláról a díjat. Ilyen, teljesen önműködő vonat szállítja majd az utasokat Pekingből a 2022-es téli olimpiai játékok helyszínére a fővárostól 200 km-re fekvő Csangcsiakouba.

Nálunk is megépítenék Elon Musk szupervonatát – de működne is?
Kritikusai szerint életveszélyes, elvetélt ötlet, támogatói szerint forradalmasíthatja a közlekedést az Elon Musk által megálmodott új generációs vasút. Az ún. hyperlopot Magyarországon is megépítené egy cég, a fejlesztést már idén elkezdték, pedig még sok a bizonytalanság, mennyire praktikus a koncepció.
Japán azért is vezeti be az automata vonatokat, mert a következő években tömegesen mennek nyugdíjba a „mozdony”-vezetők és kevés az utánpótlás. Ott is marad majd az elektronikát ellenőrző személy a vonatokon. Az automatizálás egyébként azt is jelenti, hogy sok helyütt át kell építeni a pályát és az állomásokon felhúzható fém-kerítést kell kialakítani a peron mellé. A japán szuper-vonatok is kapnak szenzorokat, amelyek érzékelik a pályán az esetleges akadályokat, sőt, a szokatlan zajokat, szagokat a vonaton.

(Forrás: Asia Times)

Véleményvezér

Kamu jelenléti íveket írtak alá a fideszes EP-képviselők

Kamu jelenléti íveket írtak alá a fideszes EP-képviselők 

Eddig se feszítették szét a munka istrángját a fideszes EP-képviselők.
Nagy a baj, már többet fizetünk az uniónak, mint amit kapunk

Nagy a baj, már többet fizetünk az uniónak, mint amit kapunk 

Meddig megyünk lefelé a gödörbe?
Olimpiát rendeznénk, de közben a több mint 60 éves HÉV szerelvények cseréjére sincs pénz

Olimpiát rendeznénk, de közben a több mint 60 éves HÉV szerelvények cseréjére sincs pénz 

Lassú, de legalább rázós a magyar HÉV élmény.
Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon

Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon 

Magyar Péter és a kormánytagok most Európa színe-java előtt vívnak egymással.
Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell 

Nem finom, de legalább nem is gusztusos.
Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo