Az okos megoldások által szolgáltatott valós idejű adatok a kereskedelmi szektorban pedig lehetővé teszik majd az értékesítési folyamat lépéseinek pontosabb és hatékonyabb tervezését, a fogyasztók gyorsabb kiszolgálását. Mindehhez a különböző eszközök és technológiák összehangolására, az online és offline tér közötti akadálytalan és korlátlan átjárásra van szükség.
Nyakunkon az alfa generáció
Alighogy képbe kerültünk a Z generáció sajátosságaival, máris itt vannak az ún. alfák, azaz a 2010 után született korosztály. Bár ők még nem jelentenek önálló vásárlóerőt, de a szülők költéseire annál erősebb hatást gyakorolnak, sőt, a becslések szerint már 2029-re annyit fognak költeni, mint az Y és Z generáció együttesen. Ez a „digital-first” generáció ráadásul minden eddigi korlátot levet magáról: bármelyik korábbi korcsoportnál individuálisabb, határozott véleményük, értékeik vannak, magas elvárásokkal bírnak, és egyáltalán nem tolerálják a nem megfelelő kiszolgálást. A jövő generációjának megértése ezért egyre komolyabb kihívást jelent a cégek számára, ha meg akarják őket nyerni fogyasztóként.
Figitális üzletek, hiperperszonalizáció, tartalomvezérelt vásárlás – erre kell felkészülnie a kereskedelemnek
A nagy kérdés persze, hogy mindezek a fenntarthatósági, technológiai és demográfiai folyamatok hogyan alakítják át a fogyasztói szokásokat, a vásárlás folyamatát, az üzletek működését.