Alapjaiban változik meg a vásárlás, mire kell felkészülnie a kereskedelemnek?

Az elmúlt években a pandémia, a geopolitikai krízisek és a gazdasági bizonytalanságok eredményeként gyakorlatilag eltűnt a többéves időtávra tervezhetőség, ami az ingatlanszektor alapját jelenti. Ideje ezért azokra a mélyben zajlódó globális környezeti, demográfiai és technológiai változásokra figyelni, amelyeket látni lehet, és alapjaiban formálják át az ingatlanok és a kiskereskedelem világát. Ilyen az intelligens technológiák beépítése a mindennapi vásárlásba, az alfa generáció megjelenése vásárlóerőként vagy az ESG elvárásokhoz igazodó ingatlan- és energiahálózat kialakítása.

A gazdasági trendek helyett a globális folyamatok határozhatják meg a jövőben a kereskedelmi ingatlanszektort
A gazdasági trendek helyett a globális folyamatok határozhatják meg a jövőben a kereskedelmi ingatlanszektort
Fotó: Depositphotos

Az okos megoldások által szolgáltatott valós idejű adatok a kereskedelmi szektorban pedig lehetővé teszik majd az értékesítési folyamat lépéseinek pontosabb és hatékonyabb tervezését, a fogyasztók gyorsabb kiszolgálását. Mindehhez a különböző eszközök és technológiák összehangolására, az online és offline tér közötti akadálytalan és korlátlan átjárásra van szükség.

Nyakunkon az alfa generáció

Alighogy képbe kerültünk a Z generáció sajátosságaival, máris itt vannak az ún. alfák, azaz a 2010 után született korosztály. Bár ők még nem jelentenek önálló vásárlóerőt, de a szülők költéseire annál erősebb hatást gyakorolnak, sőt, a becslések szerint már 2029-re annyit fognak költeni, mint az Y és Z generáció együttesen. Ez a „digital-first” generáció ráadásul minden eddigi korlátot levet magáról: bármelyik korábbi korcsoportnál individuálisabb, határozott véleményük, értékeik vannak, magas elvárásokkal bírnak, és egyáltalán nem tolerálják a nem megfelelő kiszolgálást. A jövő generációjának megértése ezért egyre komolyabb kihívást jelent a cégek számára, ha meg akarják őket nyerni fogyasztóként.

Figitális üzletek, hiperperszonalizáció, tartalomvezérelt vásárlás – erre kell felkészülnie a kereskedelemnek

A nagy kérdés persze, hogy mindezek a fenntarthatósági, technológiai és demográfiai folyamatok hogyan alakítják át a fogyasztói szokásokat, a vásárlás folyamatát, az üzletek működését.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo