„Azt látjuk, hogy az online vagy fizikai tér dilemmája megszűnik, a jövőt az integrált megoldás, az ún. figitális üzletek jelentik, ahol a bolti vásárlás során online megoldások támogatják a vásárlást, a vásárlók akadálytalanul mozoghatnak az offline-online tér között. Így például a mesterséges intelligencia, illetve a képfelismerő technológiák és szenzorok segítségével az okospolcokról azonnali, személyre szabott információt vagy akár akciós ajánlatot kaphatnak a termékekről, majd kassza nélkül fizethetnek a fizetőkapun áthaladással” – említett néhány példát Gyertyánfy. „Ez a hiperperszonalizált kiszolgálás a boltok és az üzemeltetők részéről egyaránt a vevőközpontú szemlélet új szintre emelését jelenti, amit az intelligens rendszerekre épülő, adatalapú működés és döntéshozatal tud megteremteni. Jó példa erre a – maximálisan GDPR kompatibilis – szuperintelligens látogatókövető rendszer, ami már nemcsak profilozza a látogatókat csupán a ruházat alapján, de előzetes becslést is tud adni a vásárlásról” – tette hozzá a vezető.
Eközben persze a fogyasztók igényei is reagálnak a technológiai és környezeti változásokra. Az egyre tudatosabb vásárlás irányába haladunk, amiben előtérbe kerülnek az olyan szezon-független termékek, amelyeket egész évben, sokféleképpen lehet hordani, használni. A közösségi média hatásaként pedig a tartalomvezérelt vásárlás kap egyre nagyobb szerepet, ahol a fogyasztók a tartalomkészítők bejegyzései alapján tájékozódnak a termékekről, indítanak vásárlást.