Akár 200 ezer magyarnál is iPhone vagy Blackberry csörög...

Robbanás előtt áll az érintőképernyős mobiltelefonok piaca Magyarországon, a mobilozók közel 40 százaléka saját bevallása szerint érintőkijelzős telefont választ majd a következő készülékének, ha teheti - derült ki az Ipsos közvéleménykutató online felméréséből.

Bár egyelőre csak mintegy 100-200 ezer embernek van Magyarországon csúcskategóriásnak számító érintőkijelzős "okostelefonja", például amilyen az iPhone, az Android-os készülékek, a Blackberry, vagy a HTC, a nemzetközi trendek és a magyar adatok is azt mutatják, hogy jelentős térnyerés előtt állnak ezek a készülékek.

Öt éven belül az összes

A legfejlettebb piacokon, például az USA-ban várhatóan öt éven belül az összes eladott mobil okostelefon lesz. Szintén öt éven belül várható az Ipsos szerint, hogy többen fognak a világon mobiltelefonon internetezni, mint számítógépen. Ehhez az egyre gyorsabban terjedő okostelefonok adják a lehetőséget.

Az Ipsos közleménye szerint már 2009 végén új korszak kezdődött a mobilkommunikációban: globális szinten a mobil adatforgalom meghaladta a hangátvitel forgalmát. A 400 millió mobil szélessávú előfizetés jelenleg nagyobb adatforgalmat generál havi szinten, mint a világ 4,6 milliárd mobil előfizetőjének összes beszélgetése. A magyar felhasználókat azonban nem a telefon operációs rendszere érdekli igazán, 75 százalékuk nem is tudja, mi fut a telefonján. Számukra a használhatóságon van a hangsúly.

A felmérés alapján alapvető átalakulás előtt áll a mobiltelefon-használat, jelenleg heti rendszerességgel használja a magyarok többsége a mobiltelefonját telefonálásra, SMS-írásra, ébresztésre, számolásra, naptár nézegetésre - tehát a megszokott klasszikus dolgokra. Az újfajta, okostelefonokra jellemző alkalmazásmódok még nem terjedtek el, így például a böngészés, levelezés, alkalmazások letöltése, könyvolvasás és blogolás. Ezeket jelenleg csupán az embereknek kevesebb, mint 10 százaléka használja heti rendszerességgel, ám az Ipsos szerint fokozatos térnyerésük várható annak arányában, ahogyan az alkalmazások letöltését lehetővé tévő platformokat használó okostelefonok elterjednek.

Ha megteheti

Az okostelefonokra való átváltás Magyarországon is elkezdődött: a felhasználók 40 százaléka már érintőkijelzős telefont választ legközelebb, ha megteheti. Ez egybecseng a globális trendekkel is, a Nielsen szerint az amerikai válaszadóknak 45 százaléka állította, legközelebb biztos, hogy nem az egyszerű "butamobilok" közül választ. A közlemény szerint a telefonok átlagos 1-3 éves lecserélődési idejével számolva tehát hamarosan tömegével használják majd az érintőképernyős okostelefonokat.

Az érintőkijelzős okostelefonok magyarországi elterjedésére alapvető hatással lesz a készülékek árazása, jelenleg ugyanis az előfizetők kétharmada 30 ezer forintnál nem hajlandó többet adni egy új mobiltelefonért.

Az okostelefonok elterjedésével a felhasználók még inkább kötődnek a mobiljukhoz, ám egyúttal lehetőséget is kapnak arra, hogy egyszerűbbé tegyék az életüket, hogy bárhol és bármikor kikapcsolódhassanak, kommunikálhassanak barátaikkal, ismerőseikkel. A mobiltelefon az Ipsos szerint elsődleges internet eszközzé válik a következő évtizedben, ami mindig kéznél lesz, így még nagyobb hatást fejt majd ki a mindennapokra.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo