A hálópolgárság hozadéka

A hálózati polgár szavának nemcsak súlya, hanem ezentúl kézzelfogható értéke is van, legalábbis a www.netizen.hu oldalra látogatók számára. A tudatos és véleményformáló netezőknek szánt új oldalon a regisztrálók véleményalkotását jutalompontokkal és nyereménysorsolásokkal honorálják.

Míg egyes közvéleménykutató intézetek a megfelelő penetrációra várva még csak fontolgatják annak lehetőségét, hogy az Interneten keresztül végezzen kutatásokat, mások már konkrét lépéseket tesznek, hogy egy, az alapkutatásokhoz szükséges reprezentatív online minta a rendelkezésükre álljon. Ez utóbbi csoporthoz tartozik a BellResearch.
Az Axelero Internet és a BellResearch Netizen névvel, egy olyan oldalt hozott létre, ahol a kérdőívekre válaszolók bónuszpontokat nyerhetnek, melyek ajándékokra és vásárlási kedvezményekre - többek között NetQuick internet-előfizetési csomagokra, FókuszOnline vásárlási kedvezményekre és számos ötletes ajándéktárgyra - válthatók be. A szerencsés véleménynyilvánító például egyénileg megtervezhető névjegykártyát is nyerhet, amelyet a megadott címre a megfelelő példányban kiszállítanak. Ezenfelül az első Netizenek egy egzotikus utazás sorsolásán is részt vehetnek.
Mindezért mi a netizen dolga? Az ajándékokért cserébe rendszeresen szavazásokban vesznek részt, nem tesznek mást, mint kérdésekre válaszolnak: önkéntesen és nem robotpilótaként. Andrási Tamás a BellResearch üzletfejlesztési igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy előreláthatóan 2 hetenként, illetve havonta lesznek kérdőívek, amelyek kitöltése nem kötelező, mindenkinek egyéni aktivitásától (és ajándékéhségétől) függ, hogy hány kutatásban kíván részt venni. Ám ha valaki egymásután 4-5 kérdőívre nem válaszol, számíthat a közvéleménykutató intézet telefonos megkeresésére.
A netes polgárok a hazai online közvélemény aktív véleményformálói, olyan internetezők csoportja, akik válaszaikkal befolyásolják a hazai online tartalom és szolgáltatások fejlődését, ugyanakkor kíváncsiak a többi hálózati polgár véleményére is. A Netizenek vállalják és kifejtik véleményüket a honlapokról, portálokról, reklámokról, fórumokról és a Web minden más megnyilvánulásáról.
Ki lehet Netizen? Bárki, aki hozzáfér az Internethez, és rendelkezik e-mail címmel. A részvételhez elég a regisztráció, néhány elérési és demográfiai alapadat megadása (ez kötelező), amelyet az üzemeltetők a site-on található hosszadalmas leírás szerint az adatvédelmi szabályoknak eleget téve kezelnek.
A Netizen az első olyan kezdeményezés online közösség összefogására, amelyben egy internetszolgáltató és egy kutatócég fogott össze marketing és közvélemény kutatási céllal. Kérdés, hogy az alacsony magyar Internet penetráció mellett számíthatnak-e a szervezők egy megfelelő nagyságú, és az adott kutatásokhoz szükséges szempontok szerinti reprezentatív minta folyamatos rendelkezésre állására. Ezeket a kételyeinket Andrási Tamás sem oszlatta el egyértelműen. Szerinte – és ez a most indult egy hónapos kampány célkitűzése – egy ötezer fős regisztráció már biztosítja azt az átlagos mintanagyságot, amellyel már érdemi kutatás végezhető. A reprezentativitás ellenőrzéséhez az online válaszadók jellemzőit az offline kutatásokban használt mintával fogják összevetni – tette hozzá a szakértő.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo