A határ a csillagos ég, minden kelendő, ami "okos"

A szórakoztató elektronikai termékek globális piaca 2018-ban hat százalékkal bővült, az értékforgalom elérte a mintegy 138 milliárd eurót. További lehetőség rejlik a felsőkategóriás, integrált hangasszisztenssel rendelkező okoskészülékekben – áll a GfK szórakoztatóelektronikai termékek globális piacát bemutató tanulmányban, amely a 2019-es Las Vegas-i CES alkalmából készült.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szórakoztatóelektronikai termékek iránti keresletet világszerte olyan globális “megatrendek” formálják, mint például a prémium készülékek iránti igények növekedése. A GfK legutóbbi tanulmányai szerint közel minden második fogyasztó nyilatkozott úgy, hogy „inkább legyen kevesebb, de magasabb technológiai szintet képviselő készülékem”.

wikimedia.commons.org

Markus Kick, a GfK szórakoztatóelektronikai szakértője szerint a gyártók jobban teszik, ha figyelemmel kísérik a prémium készülékek piaci trendjét és ezzel összhangban felső kategóriás funkciókkal ellátott termékeket kínálnak. Az egyre fokozódó piaci telítettséget figyelembe véve ezen a ponton van még kiaknázható értékesítési potenciál.

A tévékészülékek piacának értékforgalma 2018-ban több mint ötszázalékos növekedéssel meghaladta a 100 milliárd eurót. Ez a  szegmens adta a szórakoztatóelektronikai termékek globális forgalmának mintegy háromnegyedét. A növekedés zöme a legalább 50 inch képernyő-átmérőjű felső kategóriás készülékeknek tulajdonítható, hiszen a tévékészülékek értékesítéséből származó 2018. évi bevételek több mint felét ezek hozták.

Egyre népszerűbbek a prémium szegmensben vezető OLED-képernyőpanelek - növekedésük üteme meghaladja a 100

Két szám és két betű: 5G és 8K – ez most az őrület Las Vegasban
A tavalyi 150 000 helyett idén 180 000 látogatót várnak az amerikai Las Vegasba a CES-re, a világ legnagyobb, most megnyílt technológiai kiállítására.
százalékot. Az OLED-készülékek részesedése a tévékészülékek teljes forgalmából jelenleg 5-10 százalék között mozog, és egyre több gyártó tűnik fel a piacon, ami az árak csökkenéséhez vezet. Az OLED-készülékek forgalmát tekintve vezető régió Nyugat-Európa, ahol az átlagár tavaly kb. 300 euróval mérséklődött és valamivel 2100 euró alá esett. A leggyakrabban vásárolt modellek már akár 1500 euróért is elérhetők. A képernyőfelbontást illetően, a 4K képernyők iránti kereslet tovább nő és már megjelentek a piacon az első 8K modellek is.

Az audiokészülékek piacát a fejhallgatók és hordozható bluetooth hangszórók hajtják

A fejhallgatók és hordozható sztereó headset-ek értékesítéséből származó globális árbevétel 2018- ban mintegy 40 százalékkal nőtt és elérte a 14 milliárd eurót. A bevétel több mint fele a bluetooth technológiával működő készülékekből származott. Amióta a gyártás során egyre több okostelefonból marad ki a fülhallgató-csatlakozó, azóta a bluetooth fejhallgatók és headsetek értékesítése mutat növekvő tendenciát.

A legmodernebb technológiát napjainkban a teljesen vezeték nélküli, két külön fülbe illeszthető fejjel működő, ún. True Wireless fejhallgatók jelentik.
2018-ban e készülékek a bevételből nagyobb részt generáltak, mint a már rég a piacon lévő zajkioltó fejhallgatók szegmense. A 150 eurótól induló áron elérhető nagyteljesítményű fülhallgatók és headset-ek megjelenésével az átlagár is több mint 20 százalékkal nőtt.

A bluetooth kapcsolattal okostelefonhoz csatlakoztatható hordozható hangszórók forgalma 15 százalékkal nőtt és elérte a közel

Vitázni is megtanulhatunk az új csodagéptől
„IBM Q System One” a neve az IBM első kvantum-számítógépének. A Las Vegas-i CES-en bemutatott szuperkomputeren több millió számítás végezhető egyidejűleg.
5 milliárd eurót. Ez a szegmens is egyértelműen a prémium szektort vette célba: a 150 euró fölötti árkategóriák alig valamivel maradtak el az összes bevétel egyharmadától. 

Az 'okos' az új sikertényező

A különböző helyiségekben egyidejűleg különböző zenék lejátszására alkalmas ún. multiroom készülékek piaca csökkenésnek indult, aminek az első jele, hogy az e funkcióval felszerelt hangszórók és audiokiegészítők értékesítéséből származó bevétel 2018-ban mérséklődött.

A platformszolgáltatók egyre bővülő hardverválasztéka okán az„okos” funkciók audiokészülékekbe való beépítése egyre kevésbé megspórolható, ha a bevétel növelése a cél. A normál hangszórókon kívül a soundbarok (=hangprojektorok) illetve vizuális visszajelzést adó, mesterséges intelligenciára épülő hangasszisztenssel kombinált formátumú, vagy okosképernyők is fokozatosan teret hódítanak. E készülékek válhatnak az okosotthonok központi vezérlőegységévé, ugyanakkor jól látszik az is, hogy a hangvezérlés önmagában még nem nyújt az intuitív működtetés szempontjából olyan szintű kényelmet, mint amilyet a fogyasztók napjainkban elvárnak a technológiai termékektől.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo