A hong-kongi tulajdonú szolgáltató Olaszországban 140000 előfizetőt regisztrált a hónap elejéig és Nagy-Britanniában sem marad messze ettől az érdeklődés. A 3 reklámkampányaiban leginkább a készülékek videó-küldési lehetőségeit hangsúlyozza, szemben az olyan egyéb 3G funkciókkal, mint a legközelebbi bankautomata vagy pizzéria lokalizálása. A The Thinking Box tanácsadó cég felmérése szerint, bármennyire is hirdetik a reklámok a multimédiás telefonok jövőjét, nehéz elképzelni, hogy az új technológia belátható időn belül a mindennapi élet részévé válna. Japánban például 2001 októbere óta áll rendelkezésre a mobil mozgókép-továbbítás, de a piacon még nem hozott látványos áttörést.
A 3 árpolitikájával - a cég havi 85 vagy 140 euróért kínál hang- és videocsomagokat - egyelőre a sokat költő törzsfelhasználókat igyekszik elcsábítani a nagy szolgáltatóktól. Hogy a multimédiás telefonokra van-e olyan tömeges igény, amely indokolja a 3G-be tett nagy befektetéseket, csak akkor derül majd ki, ha az árak szélesebb rétegek számára is elérhetők lesznek.
Azok a szolgáltatók, melyek már kiépített 2G hálózatokkal rendelkeznek, mint a Vodafone vagy a T-Mobile, a 3G helyett egyelőre inkább adatátviteli szolgáltatásaikat propagálják. A "Vodafone live!" és "t-zones" csomagok hírszolgálatot, letölthető játékokat és állóképek küldését teszik lehetővé továbbfejlesztett 2G vagy 2,5G hálózatokon. Ahogy növekszik az érdeklődés az új megoldások iránt, a szolgáltatók elkezdik fokozatosan áthelyezni azokat 3G hálózatokra. Ezzel úgy tűnik, hogy az elmúlt évekre jellemző 3G körüli lelkesedés elmúlt és egy új pragmatista szemlélet kezd uralkodni az ágazatban, véli a The Economist.
"Mi lesz, ha a felhasználók többsége beéri majd a hanghívásokkal és szöveges üzenetekkel, a 3G új alapfunciói pedig a háttérben maradnak?" - teszi fel a kérdést a lap. Ebben az esetben a szolgáltatók a 3G-nek abban a tulajdonságában láthatnak hasznot, hogy az a 2G hálózatoknál magasabb minőségben és olcsóbban tud hanghívásokat biztosítani. A Deloitte Consulting szakértője szerint a hangszolgáltatásokból származó bevételek még tíz év múlva is meghaladják az adatbevételeket. Ez pedig azt jelentené, hogy a 3G-be fektetett licenc-szerződések hosszú távon sem térülnek meg.
A The Economist nyomán
3G mobilok tesztje Európában
Nagy-Britanniában és Olaszországban Európa első 3G (harmadik generációs) kereskedelmi mobilhálózatát indítja be a „3” nevű szolgáltató, adta hírül a The Economist. A kérdés az, hogy a felhasználók mennyire fogják igénybe venni a szolgáltatás új funkcióit a hagyományos hanghívásokon és szövegüzeneteken túl.
Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek
A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania
Hol van már Magyarország egykori olcsósága.

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban
A luxizás magyar császára nagyot villantott.

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda
A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.