A hong-kongi tulajdonú szolgáltató Olaszországban 140000 előfizetőt regisztrált a hónap elejéig és Nagy-Britanniában sem marad messze ettől az érdeklődés. A 3 reklámkampányaiban leginkább a készülékek videó-küldési lehetőségeit hangsúlyozza, szemben az olyan egyéb 3G funkciókkal, mint a legközelebbi bankautomata vagy pizzéria lokalizálása. A The Thinking Box tanácsadó cég felmérése szerint, bármennyire is hirdetik a reklámok a multimédiás telefonok jövőjét, nehéz elképzelni, hogy az új technológia belátható időn belül a mindennapi élet részévé válna. Japánban például 2001 októbere óta áll rendelkezésre a mobil mozgókép-továbbítás, de a piacon még nem hozott látványos áttörést.
A 3 árpolitikájával - a cég havi 85 vagy 140 euróért kínál hang- és videocsomagokat - egyelőre a sokat költő törzsfelhasználókat igyekszik elcsábítani a nagy szolgáltatóktól. Hogy a multimédiás telefonokra van-e olyan tömeges igény, amely indokolja a 3G-be tett nagy befektetéseket, csak akkor derül majd ki, ha az árak szélesebb rétegek számára is elérhetők lesznek.
Azok a szolgáltatók, melyek már kiépített 2G hálózatokkal rendelkeznek, mint a Vodafone vagy a T-Mobile, a 3G helyett egyelőre inkább adatátviteli szolgáltatásaikat propagálják. A "Vodafone live!" és "t-zones" csomagok hírszolgálatot, letölthető játékokat és állóképek küldését teszik lehetővé továbbfejlesztett 2G vagy 2,5G hálózatokon. Ahogy növekszik az érdeklődés az új megoldások iránt, a szolgáltatók elkezdik fokozatosan áthelyezni azokat 3G hálózatokra. Ezzel úgy tűnik, hogy az elmúlt évekre jellemző 3G körüli lelkesedés elmúlt és egy új pragmatista szemlélet kezd uralkodni az ágazatban, véli a The Economist.
"Mi lesz, ha a felhasználók többsége beéri majd a hanghívásokkal és szöveges üzenetekkel, a 3G új alapfunciói pedig a háttérben maradnak?" - teszi fel a kérdést a lap. Ebben az esetben a szolgáltatók a 3G-nek abban a tulajdonságában láthatnak hasznot, hogy az a 2G hálózatoknál magasabb minőségben és olcsóbban tud hanghívásokat biztosítani. A Deloitte Consulting szakértője szerint a hangszolgáltatásokból származó bevételek még tíz év múlva is meghaladják az adatbevételeket. Ez pedig azt jelentené, hogy a 3G-be fektetett licenc-szerződések hosszú távon sem térülnek meg.
A The Economist nyomán
3G mobilok tesztje Európában
Nagy-Britanniában és Olaszországban Európa első 3G (harmadik generációs) kereskedelmi mobilhálózatát indítja be a „3” nevű szolgáltató, adta hírül a The Economist. A kérdés az, hogy a felhasználók mennyire fogják igénybe venni a szolgáltatás új funkcióit a hagyományos hanghívásokon és szövegüzeneteken túl.
Véleményvezér

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.