Az áramot így is fizetni kell, a zajszint nem jelentős tényező
A kutatásból kiderült, a cégek többségében márkahűek, azaz akarva-akaratlanul sem lehet őket más gyártó termékei felé terelni még akkor sem, ha annak a garanciás feltételei jobbak. A szerverek bővíthetősége pedig szintén sokat nyom a latban.
„Ha a büdzsé oldalt nézzük, a bővíthetőséget szem előtt tartják a cégek, hiszen az létszámbővülésnél hatalmas lépéselőnyt is jelenthet a konkurenciával szemben. Érdekesség, hogy a magyarországi support nem annyira fontos, mert a cégek zömének olyan jó a kereskedőkkel kialakult kapcsolata, hogy elfogadják a javaslataikat és a meglátásaikat anélkül, hogy több millió forintot rá kellene arra költeni” – mondta.
Tarjányi Márk arról is beszélt, a rezsiváltozás miatt a cégek elkezdtek jobban figyelni arra, hogy az eszközöknek mennyi a fogyasztása, ugyanakkor a munkafolyamatban a háttér infrastruktúra elengedhetetlen a bevételek és a profit fenntartásához és növeléséhez, így az áramon lényegesen nem tudnak spórolni.
A felmérésben a zajszint fontosságára is rákérdeztek, ami a bővíthetőséggel szembe állítva gyakorlatilag elenyésző jelentőséggel bír. Ennek oka az lehet, hogy mivel a szerverek külön helyiségben működnek, az ebből adódó zaj nem zavar senkit. Ez nagyobb problémát jelenthet viszont a kis- és középvállalkozásoknál, ahol szintén a zajszint növekedését választják inkább többen, ha erősebb szervert tudnak ugyanakkora befektetésből realizálni.
Tarjányi Márk mindent összegezve kijelentette, az ideális szervert a vásárló által preferált gyártó gyártja, megfelelő mennyiségű alkatrész áll hozzá rendelkezésre, ugyanakkor bővíthető és kellően hosszú garanciaidővel rendelkezik, ráadásul elérhető kedvenc kereskedője kínálatában.