Az első menedzsmentinterjúkat követően szükséges lehet – természetesen az adott vállalat méretétől, szegmensétől és működésétől függően – további, a vállalat működése szempontjából kulcsfontosságú osztályokkal is konzultálni: a pénzügyi osztály segít a sajátos számviteli besorolások megértésében, továbbtervezésében, normalizálásban. Termelőcégek, logisztikai, szállítmányozási, vagy egyéb, eszköz-intenzív iparágakban tevékenykedő vállalatok esetén a termelés, beszerzés, eszköz-menedzsmentért felelős alosztályokkal történő konzultáció elengedhetetlen, hogy a tanácsadó megértse, hogy a tervezett víziók vonatkozó hatásai mennyire megvalósíthatóak vagy mennyire nem. Ugyanígy kereskedelmi, szolgáltató szektorban, vagy tudásintenzív iparágakban az értékesítés, a marketing, vagy az emberi erőforrásmendzsment vezetőivel való konzultáció lehet szükséges.
Valamennyi információ begyűjtését, továbbá az információk első körben történő-, üzleti terv szintű modellezését követően ismét szükséges lehet a menedzsmenttel való tárgyalás, akár az ő jelenlétükben véglegesíteni az általuk is jóváhagyott vagy kétségbevont tervszámokat, sorról sorra. Amennyiben a tervezés megkívánja a véglegesítési folyamat során a menedzsment tagjai mellett be lehet vonni a fentebb említett szakmai területek képviselőit is. A legfontosabb cél, hogy információ ne vesszen el, minden input, minden érintett által és összhangban legyen kidolgozva.
Tipikus jelenségnek mondható, hogy még mindezen lépések elvégzését követően sem lehet egy konkrét tervet felépíteni, melyben valamennyi értintett bizonyos lenne. Ilyen esetben, a kapott információktól és az érintetettek véleményétől függően lehetséges több forgatókönyvet is modellezni az üzleti terv kapcsán.