Tömjük magunkba az étrendkiegészítőket

Átlagosan havi ötezer forintot költenek vitaminokra, étrendkiegészítőkre a magyarok, akik a legtöbbet C és D vitaminokból, illetve multivitamin-készítményekből, valamint kalciumból vásárolnak, minden különösebb ok nélkül. A többség, azért fogyasztja ezeket rendszeresen, mert úgy gondolja, hogy fontos a bevitelük a szervezetbe – derül ki a PROformance Laboratories felméréséből.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válaszadók 43 százalékának az elsődleges szempont az étrendkiegészítő választáskor az, hogy a választott termék többféle szempontból is hasznos legyen a számára. Közel ilyen hangsúlyos nekik az is, hogy a készítmény a lehető legnagyobb arányban tartalmazzon természetes összetevőket (39 százalék). Ez különösen az egészségtudatosok (43 százalék), és az 55 év feletti (48 százalék) fogyasztóknak fontos. Velük ellentétben a férfiak (26 százalék) és a 18-35 év közötti korosztály (30 százalék) esetében a természetes összetevők kevésbé lényegesek. A harmadik helyre szorult a választási rangsorban az, ha a probléma kezelésére az adott termék a legmegfelelőbb (38 százalék), míg az ár-érték arány csak negyedik szempont a vásárlási döntés meghozatalakor (33 százalék).

A magyarok rendszeres étrendkiegészítő fogyasztók
A magyarok rendszeres étrendkiegészítő fogyasztók

A felmérés arra is rámutat, hogy a megkérdezettek akkor tartanak hitelesnek egy vitamint vagy étrendkiegészítőt, ha annak létezik tudományos háttere és igazolható, hogy mi, miért került bele (58 százalék). Ez a megközelítés az egészségtudatosokra, a diplomásokra és a 18-35 év közötti korosztályba tartozókra a legjellemzőbb.  Sokan ugyanakkor szeretnek maguk meggyőződni a készítmények hatásosságáról (57 százalék). Ők a termék hitelességéről a saját tapasztalataik alapján alkotnak véleményt. Az orvosok, gyógyszerészek ajánlása (36 százalék) pedig csak harmadik tényezőként merül fel a vásárláskor.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo