Tíz emberre jut egy vállalkozás Magyarországon

Az Országgyűlés elfogadta, hogy december első pénteke a Magyar Vállalkozók Napja. Magyarországon öt emberre jut egy vállalkozás, összesen 1,9 millió vállalkozás működik. Az egyszemélyes vállalkozások a legelterjedtebbek (kétharmad részarányban). A társas vállalkozások körében a cégek tulajdonosainak száma közelíti a 630 ezer főt. A vállalkozói szféra nem korfüggő, az X generáció jelenleg dominál, de az Y generáció térnyerése látványos.

„Fontos megjegyezni, hogy a vállalkozások számában kifejezett arány még nem tükrözi a vállalkozók számát, mivel egy vállalkozás több tulajdonossal is rendelkezhet, és egy személy akár több vállalkozást is birtokolhat. A társas vállalkozások körében a cégek tulajdonosainak száma közelíti a 630 ezer főt, ami a lakosság 7 százalékát teszi ki.” – mondta Alföldi Csaba, az Opten céginformációs szakértője.

Magyarországon az egyszemélyes vállalkozások a legelterjedtebbek, az egyéni vállalkozók és az adószámmal rendelkező magánszemélyek alkotják a vállalkozások mintegy kétharmadát. Az egyszemélyes vállalkozások népszerűsége mögött számos tényező áll, például a kényszervállalkozások, melyek gyakran az adóterhek csökkentése vagy az új munkamodellre való alkalmazkodás miatt jönnek létre. A 21. századi munkaerő-értékesítés az internet és a home office térnyerésével összefüggésben egyre inkább felértékelődik, ahol a szabadság és rugalmasság iránti igény is megjelenik.

(Forrás: Opten)
(Forrás: Opten)

A legnagyobb hozzáadott értéket adó társas és egyéni vállalkozások vállalkozóinak nemek szerinti eloszlása a férfiak felé hajlik ugyan, azonban a nők is jelentősen kiveszik a részüket abból, a társas vállalkozások tulajdonosai és az egyéni vállalkozók esetében a nemek aránya 59-41 a férfiak javára mindkét körben.

A társas vállalkozói körben a generációváltás lényegében folyamatosan zajlik, évről évre egyenletes tempóban jelennek meg a feltörekvő fiatal vállalkozók, ami jól szemlélteti, hogy egy prosperáló üzlet elindítása és annak működtetése nem korcsoport függő. Az X generáció a meghatározó a társas vállalkozások tulajdonosi körében – 50  százalékot képviselnek –, azonban számuk, ha kis mértékben is, de folyamatosan csökken, átadva helyüket az Y és Z korosztálynak.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo