Tegyünk tisztába mindent a lead jelentése kapcsán!

A lead javarészt B2B vállalatoknál használt kifejezés, ami tulajdonképpen a potenciális vevőt jelenti a cég számára. Leegyszerűsítve tehát konkrét személy vagy üzleti partner, aki vélhetően megvásárolhatja a neki kínált szolgáltatást, terméket.

Azonosítás és csoportosítás 

A lead jelentése mellett azt is fontos kifejtenünk, hogy miként azonosíthatjuk azokat, akikre leadként hivatkozunk. Ehhez négy szempontot kell figyelembe vennünk. Releváns-e számára az általunk kínált termék, szolgáltatás? Döntési kompetenciával rendelkezik? Optimális forrás van a birtokában, és rendelkezik felette? Jelen van-e esetében a vásárlási szándék? Amennyiben mindezekből akár egy feltétel nem teljesül, úgy már nem lead, csupán lehetőség.

Különbséget tehetünk forró és hideg lead között, ez a “hőfok” az értékesítési tölcsérben elfoglalt helyre utal. Eszerint a “hidegek” még csak érdeklődők, a “forrók” viszont már vásárlási szándékkal rendelkeznek, emellett esetükben már bőséges mennyiségű információval is rendelkezünk.

Persze a régi időkben teljesen más modellek működtek, napjainkban viszont már az online tér számos könnyebbséget is magával hozott. A lassúbb értékesítések helyett a digitális megoldásokkal jelentősen lerövidíthető a folyamat. Az új kor szerint már a weboldal különféle tartalmi elemei látják el azt a feladatot, amit annak idején a sales kollégák. Mivel így egyúttal megoldhatjuk a tájékoztatást, az edukálást, vagyis a “felmelegítést”. Az érdeklődőkből pedig vásárlók válhatnak.

Mit jelent az MQL és SQL?

A Marketing Qualified Lead az a vevőjelölt, aki még a korai fázisban a weboldalunkra érkezik, és valamilyen módon vásárlási szándékát kifejezi, természetesen ez a jelentés marketing megközelítésből állja meg a helyét. 

Értékesítők szempontjából ez azért jóval kisebb csoport, kizárólag azoké, akiknek vásárlási szándékáról, valamint a megvalósítási képességéről is egyaránt meggyőződtek, méghozzá személyesen. Így viszont már SQL-ként hivatkozhatunk rájuk, ami a Sales Qualified Lead. Látható, hogy erős különbség van a kettő között. Marketing szemmel nézve a mennyiségi fókusz dominál, míg az értékesítők kvalitatív fogalomként tekintenek rá.

Gyarkan nagy a bizonytalanság annak terén, hogy egy lead megfelelő-e, sokan úgy vélik, hogy ez amolyan sales lustaság, vagyis könnyebb rámondani, hogy nem ideális, mint hogy vesződjenek a “felmelegítéssel”. Ettől függetlenül megfontolandó, hogy mégis megpróbáljunk kicsikarni valami eredményt. 

Tervezés és optimalizálás

Elengedhtetelen, hogy minden egyes lépést, részfolyamatot alaposan megtervezzünk, s ebbe beletartozik a weboldal folyamatos optimalizálása, a tartalommarketing fókuszba helyezése, a social media nyújtotta lehetőségek kiaknázása. 

Ezek mellett semmiképp se hagyjuk ki az események szervezését sem, hiszen az izgalmas előadások, a szórakoztató nyereményjátékok, az ajándék termékminták mind lehetőséget kínálnak a lead generálásra. 


 

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo