Tegyünk tisztába mindent a lead jelentése kapcsán!

A lead javarészt B2B vállalatoknál használt kifejezés, ami tulajdonképpen a potenciális vevőt jelenti a cég számára. Leegyszerűsítve tehát konkrét személy vagy üzleti partner, aki vélhetően megvásárolhatja a neki kínált szolgáltatást, terméket.

Azonosítás és csoportosítás 

A lead jelentése mellett azt is fontos kifejtenünk, hogy miként azonosíthatjuk azokat, akikre leadként hivatkozunk. Ehhez négy szempontot kell figyelembe vennünk. Releváns-e számára az általunk kínált termék, szolgáltatás? Döntési kompetenciával rendelkezik? Optimális forrás van a birtokában, és rendelkezik felette? Jelen van-e esetében a vásárlási szándék? Amennyiben mindezekből akár egy feltétel nem teljesül, úgy már nem lead, csupán lehetőség.

Különbséget tehetünk forró és hideg lead között, ez a “hőfok” az értékesítési tölcsérben elfoglalt helyre utal. Eszerint a “hidegek” még csak érdeklődők, a “forrók” viszont már vásárlási szándékkal rendelkeznek, emellett esetükben már bőséges mennyiségű információval is rendelkezünk.

Persze a régi időkben teljesen más modellek működtek, napjainkban viszont már az online tér számos könnyebbséget is magával hozott. A lassúbb értékesítések helyett a digitális megoldásokkal jelentősen lerövidíthető a folyamat. Az új kor szerint már a weboldal különféle tartalmi elemei látják el azt a feladatot, amit annak idején a sales kollégák. Mivel így egyúttal megoldhatjuk a tájékoztatást, az edukálást, vagyis a “felmelegítést”. Az érdeklődőkből pedig vásárlók válhatnak.

Mit jelent az MQL és SQL?

A Marketing Qualified Lead az a vevőjelölt, aki még a korai fázisban a weboldalunkra érkezik, és valamilyen módon vásárlási szándékát kifejezi, természetesen ez a jelentés marketing megközelítésből állja meg a helyét. 

Értékesítők szempontjából ez azért jóval kisebb csoport, kizárólag azoké, akiknek vásárlási szándékáról, valamint a megvalósítási képességéről is egyaránt meggyőződtek, méghozzá személyesen. Így viszont már SQL-ként hivatkozhatunk rájuk, ami a Sales Qualified Lead. Látható, hogy erős különbség van a kettő között. Marketing szemmel nézve a mennyiségi fókusz dominál, míg az értékesítők kvalitatív fogalomként tekintenek rá.

Gyarkan nagy a bizonytalanság annak terén, hogy egy lead megfelelő-e, sokan úgy vélik, hogy ez amolyan sales lustaság, vagyis könnyebb rámondani, hogy nem ideális, mint hogy vesződjenek a “felmelegítéssel”. Ettől függetlenül megfontolandó, hogy mégis megpróbáljunk kicsikarni valami eredményt. 

Tervezés és optimalizálás

Elengedhtetelen, hogy minden egyes lépést, részfolyamatot alaposan megtervezzünk, s ebbe beletartozik a weboldal folyamatos optimalizálása, a tartalommarketing fókuszba helyezése, a social media nyújtotta lehetőségek kiaknázása. 

Ezek mellett semmiképp se hagyjuk ki az események szervezését sem, hiszen az izgalmas előadások, a szórakoztató nyereményjátékok, az ajándék termékminták mind lehetőséget kínálnak a lead generálásra. 


 

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo