Tegyünk tisztába mindent a lead jelentése kapcsán!

A lead javarészt B2B vállalatoknál használt kifejezés, ami tulajdonképpen a potenciális vevőt jelenti a cég számára. Leegyszerűsítve tehát konkrét személy vagy üzleti partner, aki vélhetően megvásárolhatja a neki kínált szolgáltatást, terméket.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Azonosítás és csoportosítás 

A lead jelentése mellett azt is fontos kifejtenünk, hogy miként azonosíthatjuk azokat, akikre leadként hivatkozunk. Ehhez négy szempontot kell figyelembe vennünk. Releváns-e számára az általunk kínált termék, szolgáltatás? Döntési kompetenciával rendelkezik? Optimális forrás van a birtokában, és rendelkezik felette? Jelen van-e esetében a vásárlási szándék? Amennyiben mindezekből akár egy feltétel nem teljesül, úgy már nem lead, csupán lehetőség.

Különbséget tehetünk forró és hideg lead között, ez a “hőfok” az értékesítési tölcsérben elfoglalt helyre utal. Eszerint a “hidegek” még csak érdeklődők, a “forrók” viszont már vásárlási szándékkal rendelkeznek, emellett esetükben már bőséges mennyiségű információval is rendelkezünk.

Persze a régi időkben teljesen más modellek működtek, napjainkban viszont már az online tér számos könnyebbséget is magával hozott. A lassúbb értékesítések helyett a digitális megoldásokkal jelentősen lerövidíthető a folyamat. Az új kor szerint már a weboldal különféle tartalmi elemei látják el azt a feladatot, amit annak idején a sales kollégák. Mivel így egyúttal megoldhatjuk a tájékoztatást, az edukálást, vagyis a “felmelegítést”. Az érdeklődőkből pedig vásárlók válhatnak.

Mit jelent az MQL és SQL?

A Marketing Qualified Lead az a vevőjelölt, aki még a korai fázisban a weboldalunkra érkezik, és valamilyen módon vásárlási szándékát kifejezi, természetesen ez a jelentés marketing megközelítésből állja meg a helyét. 

Értékesítők szempontjából ez azért jóval kisebb csoport, kizárólag azoké, akiknek vásárlási szándékáról, valamint a megvalósítási képességéről is egyaránt meggyőződtek, méghozzá személyesen. Így viszont már SQL-ként hivatkozhatunk rájuk, ami a Sales Qualified Lead. Látható, hogy erős különbség van a kettő között. Marketing szemmel nézve a mennyiségi fókusz dominál, míg az értékesítők kvalitatív fogalomként tekintenek rá.

Gyarkan nagy a bizonytalanság annak terén, hogy egy lead megfelelő-e, sokan úgy vélik, hogy ez amolyan sales lustaság, vagyis könnyebb rámondani, hogy nem ideális, mint hogy vesződjenek a “felmelegítéssel”. Ettől függetlenül megfontolandó, hogy mégis megpróbáljunk kicsikarni valami eredményt. 

Tervezés és optimalizálás

Elengedhtetelen, hogy minden egyes lépést, részfolyamatot alaposan megtervezzünk, s ebbe beletartozik a weboldal folyamatos optimalizálása, a tartalommarketing fókuszba helyezése, a social media nyújtotta lehetőségek kiaknázása. 

Ezek mellett semmiképp se hagyjuk ki az események szervezését sem, hiszen az izgalmas előadások, a szórakoztató nyereményjátékok, az ajándék termékminták mind lehetőséget kínálnak a lead generálásra. 


 

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo