Hiába épülnek LNG-kikötők Európa különböző részein, ha további vezetékek nem állnak rendelkezésére.
Szijjártó komolyan gondolja, hogy a kikötőépítés nem infrastruktúra-fejlesztés? Hát akkor micsoda? Hogy most még közúton szállítják tovább a cseppfolyós földgázt és nem csövön, rendben van, majd lesz cső is, ha az a sürgős. Új energiaforrások tekintetében az unió Izraellel kötött elvi egyezséget hatalmas szállításokról, Olaszország és Szlovénia pedig konkrét kontingensekről állapodott meg Algériával. Romániában a Romgaz állami gáztársaság megvásárolta az amerikai ExxonMobiltól a Fekete-tengeri Neptun Deep földgázmezőben lévő ötven százalékos részesedését. Ez akkora projekt, hogy onnan állítólag még Magyarországnak is jut majd nyersanyag. És akkor még nem beszéltünk a német, a francia és a finn fejlesztésekről. Ezekről mit sem tud Szijjártó? Eközben akkora diplomáciai hibát vét, hogy újságból értesül arról, Magyarország legfontosabb alternatív infrastruktúrájával mit terveznek a horvátok. 2023-tól két és félszeresére kívánják emelni az Adria-kőolajvezeték tranzitdíját, jóval a piaci ár fölé. A nem egészen korrekt tervben szakértők szerint az is benne van, ahogy Magyarország eddig a horvátokat kezelte. Az INA lenyúlása, Hernádi Zsolt Mol vezér kiadatásának megakadályozása, az INA által üzemeltetett Sisak-i finomító leállítása. Immár két szomszédos országgal (Horvátország, Ukrajna) rendkívül rossz a kapcsolatunk. Eközben Horvátország, ugyan kilenc évvel később, csak 2013-ban csatlakozott az unióhoz, úgy lehagyott minket, hogy rossz nézni. Gazdaságilag és befolyásukat tekintve is. Január elsejétől immár euróval fizethet mindenki Horvátországban. Hol vagyunk mi ettől?