Az irracionalitás kockázatai
A legoptimistább forgatókönyv Békesi László szerint, hogy Magyarország a nagy krízist elkerüli. Ha a konvergenciaprogramot kínkeservesen betartják, és úgy tűnik, így lesz, akkor az ország finanszírozása megoldható, a hiány nem fog újra növekedni, az infláció csökken, és a gazdaság beáll egy egy-három százalék közötti enyhe növekedési pályára. De jelentős fejlődés, életszínvonal-javulás nem lesz. Szépen, tartósan maradunk le, állítja a volt pénzügyminiszter, aki szerint jelenleg nem látszik semmilyen kitörési esély. Tovább az interjúhoz...
HDTV: Új minőségben
Világszerte egymás után kezdik meg a műsorelosztó cégek a legkorszerűbb, nagy felbontású digitális HD-tévéadások továbbítását. Jó okuk van: közeleg az olimpia és a labdarúgó Európa-bajnokság is. A sorból a hazai szolgáltatók sem maradnak ki, igaz, a HD-műsorok kínálata még viszonylag szűk. Az átállás nem megy gyorsan, de abban mindenki egyetért, hogy az újfajta technológia előbb-utóbb kiszorítja a hagyományos műsorokat a piacról. Tovább az cikkhez...
Átrakodó rokonok
Ismét esélyt kap Záhony és térsége arra, hogy prosperáló szárazföldi kikötővé fejlődjék Kelet és Nyugat határán, ott, ahol szívesen látott szereplő a megtelepedni kész vállalkozás. A kormányzati csaknem 40 milliárd forint befektetői és a záhonyi térség lokálpatriótái sokat tehetnek a valamikor szebb napokat megélt vidék fejlesztéséért. Tovább az cikkhez...
Passzivitás helyett
A passzívház nem alternatív energiát használ fel, hanem töredék-energiaigényével maga az alternatíva. Európa szén-dioxid-kibocsátásának egyharmadáért a lakóépületek felelősek. Annyi káros anyagot juttatnak a levegőbe, mint amennyiért az ipar vagy a sokat kárhozatott, légszennyező közlekedés felel. A passzívház-koncepció szerint megépült épületek viszont a most szükséges energiának alig tíz-húsz százalékát emésztik fel. A jelentősen olcsóbb fenntartás mellett nem utolsósorban a klímaváltozás megállításában is fontos szerepük lehet. Tovább az cikkhez...
K+F-apály az aszály miatt
Az uniós szabványok szerinti arányban állítunk elő bioüzemanyaggal kevert benzint, gázolajat, de a jövő nagyban függ a fejlesztésektől és attól is, hogy Brazíliával képes-e versenyezni hazai pályán Európa. A tankoláskor kapott számlákon már olvasható: a megvásárolt üzemanyag tartalmazza a bekevert etanolt. Nincs másképpen a gázolajjal működő járművek esetében sem. A közvetlen érdekeltséggel sincs baj tehát, hiszen 2007 júliusától, illetve 2008 januárjától adópreferencia illeti meg a 4,4 százalék etanolt tartalmazó benzint, illetve a 4,4 százalék biodízelt tartalmazó gázolajat előállító, forgalmazó cégeket. S innen már tényleg egyenes út vezet az unió pár év múlva esedékes újabb, nagyobb bekeverési normáinak teljesítéséhez. Valóban? Tovább az cikkhez...