Startupok jelentkezését várják 25 ezer euró vissza nem térítendő támogatást nyújtó programra

Az első befektetők megtalálása kulcsfontosságú lépés a startupok számára, de a folyamat során számos akadályt kell leküzdeniük. Az EIT Health, Európa legnagyobb egészségügyi innovációs hálózatának tapasztalatára támaszkodva elmélyedünk azokban a legfőbb akadályokban, amelyekkel a startupok ebben a kritikus fázisban találkoznak. Eloszlatjuk a tévhiteket a könnyen megszerezhető pénzt kínáló befektetőkkel kapcsolatban és megmutatjuk, hogyan lehet a megfelelő befektetőket megtalálni. Ezután pedig megmutatjuk, hogyan lehet a nehézségeket leküzdeni az EIT Health Attract to Invest programjában való részvétellel, és bemutatjuk egy, a programban már részt vevő sikeres horvátországi startup történetét is.

Sikertörténet Horvátországból

Az Ani Biome, a bélflórát erősítő fermentált zöldség- és gombakivonatokra specializálódott horvát vállalat eredményessége is bizonyítja az Attract to Invest program sikerét. A startup alapító egy életveszélyes bélgyulladással kapcsolatos személyes problémája inspirálta termékük kifejlesztését. Az Ani Biome piacképes termékéből már több mint 700 000 kelt el. Az Attract to Invest program 2022-es kiadásában való részvételük sikeres forrásgyűjtéshez vezetett, 1,2 millió eurós seed funding finanszírozást biztosítva. Jelenleg egy újabb finanszírozási körben vesznek részt, bevont tőkéjük így összesen 3,8 millió euróra nőtt.

"A befektetők megtalálása kétségtelenül kihívást jelent a startupok számára, de a legfontosabb, hogy a megfelelő befektető megtalálására összpontosítsanak, ne pedig a nehézségeken rágódjanak" - zárja Békási Tamás. Hozzáteszi: "Az EIT Health Attract to Invest programja oktatási modulokkal kínál megoldási lehetőségeket az akadályok leküzdésére és a finanszírozás megszerzéséhez szükséges ismeretekkel, készségekkel és támogatással látja el a startupokat. Stratégiai megközelítéssel és tapasztalt szakemberek útmutatásával az induló vállalkozások leküzdhetik az akadályokat, és sikeressé válhatnak a piaci versenykörnyezetben is"



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo