Startupok jelentkezését várják 25 ezer euró vissza nem térítendő támogatást nyújtó programra

Az első befektetők megtalálása kulcsfontosságú lépés a startupok számára, de a folyamat során számos akadályt kell leküzdeniük. Az EIT Health, Európa legnagyobb egészségügyi innovációs hálózatának tapasztalatára támaszkodva elmélyedünk azokban a legfőbb akadályokban, amelyekkel a startupok ebben a kritikus fázisban találkoznak. Eloszlatjuk a tévhiteket a könnyen megszerezhető pénzt kínáló befektetőkkel kapcsolatban és megmutatjuk, hogyan lehet a megfelelő befektetőket megtalálni. Ezután pedig megmutatjuk, hogyan lehet a nehézségeket leküzdeni az EIT Health Attract to Invest programjában való részvétellel, és bemutatjuk egy, a programban már részt vevő sikeres horvátországi startup történetét is.

A vállalat alul- vagy túlértékelése

A startupok gyakran nehéz döntésekkel szembesülnek a vállalatuk értékelésekor. Előfordulhat, hogy kis befektetésért jelentős részesedést adnak el, mert nagy szükségük van a pénzre. Azonban az is megeshet, hogy nem veszik figyelembe ennek következményeit a későbbi finanszírozási körökre nézve, amikor még több tőkéről kellene lemondaniuk. Ezzel szemben, ha az első körben túlértékelik ötletüket, az megnehezítheti további befektetők bevonását, akik képesek vagy hajlandóak lehetnek nagy összegű támogatást biztosítani, így kulcsfontosságú a megfelelő egyensúlyt megtalálniuk.

Befektetői hírnév

A befektető hírneve hatással lehet a start-up jövőbeli finanszírozási erőfeszítéseire. "Ha egy befektetőnek rossz a megítélése, vagy köztudottan nehéz vele együtt dolgozni, az visszatarthatja a későbbi befektetőket a későbbi finanszírozási fordulókban való részvételtől, mivel szindikátusi megállapodást kell kötniük egymással. Bár az első körös befektető gyakran kritikus a túlélés szempontjából, fontos figyelembe venni a hírnevének hosszútávú következményeit is" - emeli ki Békási Tamás.

A kihívások leküzdése gyakorolható forrásteremtő bootcampeken és igazgatósági ülés szimulációs gyakorlatokon

Az olyan befektetésekre fókuszáló programok, mint az EIT Health Attract to Invest nevű programja, segítenek legyőzni ezeket a kihívásokat. A program (amelynek a jelentkezési határideje 2023. július 21.) olyan induló vállalkozások támogatására összpontosít, amelyek már piacra léptek és értékesítettek is termékeikből vagy szolgáltatásukból és felkeltették a potenciális befektetők érdeklődését. A program két fő oktatási modulból áll:



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo