A cél hosszabb távon a légiközlekedés forradalmasítása. Egyelőre a technológiai korlátok miatt a városi és regionális közlekedésben játszhatnak szerepet elsőként, mivel az elektromos meghajtáshoz a jelenleginél nagyobb teljesítményű akkumulátorokra lenne szükség a hosszabb távok leküzdése érdekében.
Fotó: Bosch
A vezérlés módján túl a felhasználás célja szerint is különböző elképzelések mentén fejlesztik az egyes vállaltok az elektromos repülő járműveiket. Az úgynevezett légitaxik többsége a pilótán kívül csak négy utasnak biztosítana helyet, tehát ezek a jelenlegi taxiknak jelenthetnek konkurenciát idővel. A légibuszok ennek a többszörösét, legfeljebb néhány tucat utast szállíthatnak majd, így ezek a városi tömegközlekedés és a repülőtéri transzferek alternatívái lehetnek idővel.
A polgári felhasználás mellett katonai célokat is szolgálhatnak az eVTOL-ok, melyek a kisebb drónokhoz hasonlóan az elektromos meghajtás miatt sokkal halkabbak, így nehezebben észrevehetőek a hagyományos meghajtású járművekhez képest. Emellett nincs szükség felszállópályára, szinte bármilyen sík felület alkalmas lehet a fel-és leszállásra, ami a bevetésüket egyszerűbbé teszi. Nemrég Donald Trump elnöki rendeletbe foglalta az elektromos légi járművek fejlesztésének ösztönzését annak érdekében, hogy csökkentse az Egyesült Államok függőségét a külföldi, például kínai gyártóktól. Ez komoly lehetőséget jelent a szektor amerikai vállalatai számára.