Pörög a SZÉP-kártya

Az utazási támogatás mellett a SZÉP-kártya az egyik legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma, amit jól mutat, hogy a 2024-es évben csak a K&H által kibocsátott kártyákról 30,5 milliárd forintot költöttek el országszerte. Az év elején életbe lépett változások, vagyis az új zseb, a kedvezményes adózás mellett adható megemelt keretösszeg és a bővülő felhasználási terület pedig várhatóan tovább pörgetik majd ezt az amúgy is jelentős forgalmat.

Változatlanul hatalmas népszerűségnek örvend mind a hazai munkavállalók, mind pedig a munkáltatók körében a SZÉP-kártya. A K&H adatai szerint csak náluk több mint 30,5 milliárd forintnyi tranzakciót bonyolítottak le 2024-ben. Emellett közel 14 ezer új főkártyabirtokost is regisztráltak a tavalyi évben, amivel az összesített ügyfélszámuk meghaladta a 210 ezer főt. Jelenleg összesen több mint 9 milliárd forint parkol a K&H-s SZÉP-kártyákon, csak 2024-ben 32,2 milliárd forintot írtak jóvá rajtuk.

Jelentős forgalmat generál
Jelentős forgalmat generál
Fotó: (Fotó: K&H)

Változások 2025-ben: új zseb, emelt keretösszeg, bővülő felhasználhatóság

A sporttevékenységeket támogató új, Aktív Magyarok zsebbe félévente 60 ezer forintot utalhatnak a munkaadók, amelyet a kártyafelhasználás szabályairól szóló kormányrendeletben felsoroltak szerint személyszállításra kötélpályán vagy sífelvonóval, sporteszköz kölcsönzésére, sportpályák bérlésére, uszodabelépőre, testedzési szolgáltatásokra, és egyéb sporttevékenységekre fordíthat a kártyabirtokos. Érdemes tisztában lenni azzal, hogy ez a zseb társkártyával nem vehető igénybe, csak a főkártya birtokosát illeti meg a juttatás.

„Természetesen az általános zsebből is fordíthat a fenti sporttevékenységekre a kártyabirtokos – leszámítva a sífelvonó üzemeltetését, fontos ugyanakkor kiemelni, hogy az új zsebből a kormányrendelet értelmében kizárólag aktív életmódhoz kapcsolódó tevékenységre lehet költeni. Ennek célja, hogy a munkáltatók bővítsék a munkavállalók testi és lelki egészségét támogató lehetőségeit, amelyek hosszú távon is kifizetődőek” – fejtette ki Oraveczné Németh Ildikó, a K&H kkv és lakossági szegmens marketing vezetője.

Véleményvezér

Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.
Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.
Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort

Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort 

Reméljük lesz indiai szelfi is.
Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk

Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk 

Hol van már a Magyarország jobban teljesít szlogen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo