A pontos számítás így néz ki. Tankolsz 40 litert 480 forintért, fizetsz 19.200 forintot. Ebből az állam bevétele: 40 liter x 226,19 = 9.047,60 forint. Az üzemanyag beszerzési ára: 40 liter x 253,81 = 10.127,20 forint. A benzinkútnak marad bruttó 25,20 forintja EGY TANK BENZINEN! A kutasoknak ebből kellene kifizetni a bér és rezsi költségeket.
A minimálbér Magyarországon jelenleg 200 ezer forint, 20 munkanappal számítva napi 10 ezer forint, vagyis óránként 1250 forint, percenként 20 forint, plusz a bér után fizetendő járulékok. A munkavállaló bruttó bére után 2022-ben összesen 33,5 százalék közterhet kell kicsengetni: 15 százalék SZJA (százalékos személyi jövedelemadó), 18,5 százalék tb járulék. Ha feltételezzük, hogy a kutasnak van egy szuper munkavállalója, aki percenként képes egy tank benzint eladni, mindezt minimálbérért és minden percben akad is vevője, akkor sem kerülhető el a veszteség. A bruttó 25 forint 20 fillérből, ugyanis 27 forint minimálbért kellene nettóban kifizetni. Mindehhez a rezsiköltségnek nullának kellene lennie. Többszörösen lehetetlen feladat.
A Népszava értesülése szerint országszerte már száz üzemanyag-töltőállomáson korlátozzák a kiadható mennyiséget. Ez csak egy jogi megfogalmazás részükről, mert gyakorlatilag nem adnak el értékelhető volument. 5-10 literes "porciókról" hallani, de van olyan kút, ahol egész napra 60 literes felső határt állapítottak meg, amivel a reggel érkező első hat ügyfél jut üzemanyaghoz. A jogi csűrcsavarra azért van szükség, mert ha azt mondanák, hogy bezárnak, akkor át kellene adni üzletüket egy konkurensnek a jelenlegi kormányrendelet értelmében.
Péntektől még nagyobb káosz várható, mert akkor a Mol 8 forinttal emeli a benzin és a 5 forinttal a gázolaj beszerzési árát, vagyis a tankolásonként bruttó 25 forint 20 fillér haszon is eltűnik a kiskereskedőktől, az üzlet nettó veszteségbe fordul. A Mol egyébként még rendes volt, mert kéthetes késéssel érvényesíti nagykereskedelmi áraiban a nemzetközi nyersolajdrágulást. A kis kutaknak viszont kampec, ami elsősorban a mezőgazdasági munkákat fenyegeti, mert a traktorosok jellemzően a legközelebbi kutaknál tankolnak és nem hajtanak be a nagyvárosokba egy nagyobb kúthálózat egységéhez.