Bár az autóipar és szállítás továbbra is a vezető ágazatok között van, kihívásokkal szembesült. Többek között – a világjárvány és az ellátási lánc problémái miatt – csökkent a kereslet, ami a forgalom és a nyereség némi növekedése ellenére is bevételcsökkenést eredményezett. Az iparág négy országban továbbra is meghatározó: Csehországban, Magyarországon, Romániában és Szlovákiában.
Kulcsszerepben az export
Grzegorz Sielewicz közölte: "A közép- és kelet-európai országok megőrizték aktív exportőr szerepüket, elsősorban Nyugat-Európába, és közvetlen szállítások és az ellátási láncban való részvétel révén távolabbi célállomásokra is kiterjesztették exportjukat. A fő kockázatot 2023-ban azonban a nyugat-európai, különösen a németországi kihívásokkal teli külső gazdasági környezet jelenti, amely a gyenge gazdasági aktivitás és a visszafogott világkereskedelem miatt hatással lehet a KKE-országokra. Ennek ellenére a következő negyedévekben fokozatos fellendülés várható. Bár a háztartások fogyasztását az infláció és a magasabb kamatlábak befolyásolták, a dezinfláció és a továbbra is erős munkaerőpiac hatására fokozatosan hozzájárul majd a növekedéshez."
Jarosław Jaworski hozzáfűzte: "Ha a külgazdasági helyzet is javul, a fellendüléshez vezető út egyértelmű lenne, és a közép- és kelet-európai országok ismét a potenciáljuknak megfelelő növekedési ütemeket könyvelhetnének el. A vállalati likviditást azonban kihívások érhetik. A támogatási intézkedések megszűnésével a vállalati fizetésképtelenségek már megnövekedtek, és a makrogazdasági visszaesés miatt meghaladták a járvány előtti szintet.”