Nem túl bizakodóak a vállalatok

A hazai nagyvállalati szektor visszafogottan látja pénzügyei jövőbeni alakulását, az árbevétel várakozások több mint felére, az eredményvárakozások pedig harmadára estek vissza egy év alatt.A vállalatok átlagosan 1,6%-os árbevétel és 1,1 százalékos profitnövekedést valószínűsítenek a következő egy évben, és inkább az exportból várnak árbevétel növekedést, mint a belföldi értékesítésből – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás második negyedéves adataiból.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A hazai nagyvállalati szektor meglehetősen visszafogott saját pénzügyeit illetően, ugyanis egy év alatt jelentősen lecsökkent a várt árbevétel és profit mértéke. A K&H nagyvállalati növekedési index eredménye alapján a hazai vállalatok átlagosan 1,6%-kal számítanak nagyobb árbevételre a közeljövőben, ami jelentős visszaesés az egy évvel korábbi (3,8%) értékhez képest. Ennek oka, hogy a következő egy évben a legtöbb vállalat bevétele stagnálását valószínűsíti, miközben közel a felére esett vissza a kifejezetten növekedésre számító cégek aránya. Bővülő árbevétellel csupán minden negyedik vállalat számol az egy évvel ezelőtti 46%-hoz képest.

„A belföldi és az exportértékesítésből származó bevétel-növekedés várt nagysága egyaránt csökkent, azonban míg a hazai piacon átlagosan mindössze 1,4%-os bővülést feltételeznek, addig a külföldi értékesítésből származó bevétel növekedés várt nagysága 2,1%” – részletezte az eredményeket Peter Roebben, a K&H vállalati üzletágának vezetője. A különböző méretű cégek közül a 4-10 milliárd éves árbevétel közötti vállalatok a legbizakodóbbak, belföldről (1,7%) és külföldről (3,2%) egyaránt magasabb árbevétel növekedésre számítanak, mint az átlag.

A hazai nagyvállalatok eredményüket tekintve is szerényebben terveznek, mint egy évvel ezelőtt „Jelenleg 1,1%-kal várnak nagyobb nyereséget a következő egy évben, ami pontosan harmad akkora, mint az egy évvel korábban becsült érték, és jelentősen alulmúlja az MNB jövő évre prognosztizált 2,4%-os inflációs várakozásait is. Többségük (78%) továbbra is stagnáló nyereségszinttel számol, míg profitnövekedést csupán közel minden ötödik cég vár (19%) a korábbi 37% helyett” – mondta el a szakember.

Rég nem számítottak ekkora profitra a kkv-k
A hazai kkv-k árbevétel- és eredményvárakozásai rég nem látott mértékben növekedtek, átlagosan 5,7%-os árbevétel és 4,2%-os eredménynövekedést valószínűsítenek a következő egy évben. Ezzel a profitvárakozások mértéke az utóbbi öt év legjobb eredményét érte el – derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb adataiból.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo