Nem túl bizakodóak a vállalatok

A hazai nagyvállalati szektor visszafogottan látja pénzügyei jövőbeni alakulását, az árbevétel várakozások több mint felére, az eredményvárakozások pedig harmadára estek vissza egy év alatt.A vállalatok átlagosan 1,6%-os árbevétel és 1,1 százalékos profitnövekedést valószínűsítenek a következő egy évben, és inkább az exportból várnak árbevétel növekedést, mint a belföldi értékesítésből – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás második negyedéves adataiból.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A hazai nagyvállalati szektor meglehetősen visszafogott saját pénzügyeit illetően, ugyanis egy év alatt jelentősen lecsökkent a várt árbevétel és profit mértéke. A K&H nagyvállalati növekedési index eredménye alapján a hazai vállalatok átlagosan 1,6%-kal számítanak nagyobb árbevételre a közeljövőben, ami jelentős visszaesés az egy évvel korábbi (3,8%) értékhez képest. Ennek oka, hogy a következő egy évben a legtöbb vállalat bevétele stagnálását valószínűsíti, miközben közel a felére esett vissza a kifejezetten növekedésre számító cégek aránya. Bővülő árbevétellel csupán minden negyedik vállalat számol az egy évvel ezelőtti 46%-hoz képest.

„A belföldi és az exportértékesítésből származó bevétel-növekedés várt nagysága egyaránt csökkent, azonban míg a hazai piacon átlagosan mindössze 1,4%-os bővülést feltételeznek, addig a külföldi értékesítésből származó bevétel növekedés várt nagysága 2,1%” – részletezte az eredményeket Peter Roebben, a K&H vállalati üzletágának vezetője. A különböző méretű cégek közül a 4-10 milliárd éves árbevétel közötti vállalatok a legbizakodóbbak, belföldről (1,7%) és külföldről (3,2%) egyaránt magasabb árbevétel növekedésre számítanak, mint az átlag.

A hazai nagyvállalatok eredményüket tekintve is szerényebben terveznek, mint egy évvel ezelőtt „Jelenleg 1,1%-kal várnak nagyobb nyereséget a következő egy évben, ami pontosan harmad akkora, mint az egy évvel korábban becsült érték, és jelentősen alulmúlja az MNB jövő évre prognosztizált 2,4%-os inflációs várakozásait is. Többségük (78%) továbbra is stagnáló nyereségszinttel számol, míg profitnövekedést csupán közel minden ötödik cég vár (19%) a korábbi 37% helyett” – mondta el a szakember.

Rég nem számítottak ekkora profitra a kkv-k
A hazai kkv-k árbevétel- és eredményvárakozásai rég nem látott mértékben növekedtek, átlagosan 5,7%-os árbevétel és 4,2%-os eredménynövekedést valószínűsítenek a következő egy évben. Ezzel a profitvárakozások mértéke az utóbbi öt év legjobb eredményét érte el – derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb adataiból.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo