Tavaly május óta az üzleti támogatóközpontok állásaiban került elő az otthoni munkavégzés leggyakrabban az IT területek után, ezeknek közel egyharmada tartalmazott erre vonatkozó információt. A pénzügy, könyvelés területén 29 százalékra emelkedett a home office-t kínáló hirdetések aránya a vizsgált időszakban.
A fiatalok gyakrabban jelentkeznek
Az otthoni munkavégzést kínáló állásokra gyakrabban jelentkeznek a fiatalabb munkavállalók. A legnagyobb arányban a 18-25 éves korcsoportból kerülnek ki ezek a pályázók (27,9 százalék), őket követik a 31-40 éves munkakeresők (26,8 százalék), majd a 26-30 évesek (20 százalék). Az ilyen munkalehetőségekre jelentkezők felének egyetem vagy főiskola, 40 százalékuknak pedig középiskolai a legmagasabb végzettsége.
Az álláskeresők döntésében jelentős szerepet játszanak a bércsomag melletti, nem anyagi jellegű juttatások is, ezek közül is különösen fontos a home office lehetősége.
„Kiemelten sok jelentkezés történik a munkaerőpiacon, amely a vállalatoknak egy egészen más jellegű kihívást jelent, mint néhány éve. A hirdetésenkénti átlagos jelentkezőszámok magasak, így a munkáltatóknak rendszerint a megfelelő jelöltek kiválasztása igényel nagyobb erőforrást. A meglévő munkavállalók hatékony megtartása pedig szintén kiadásokkal járhat: az infláció hatása a cégekre és a dolgozókra a korábbinál is szükségesebbé tette a bérek és a kompenzációs csomagok átgondolt megtervezését. A home office lehetőségére például az azt biztosítani képes munkáltatóknak érdemes költséghatékony juttatási elemként tekinteniük. A szakembereknek hasznos segítséget nyújthatnak a tervezéshez a nagy adathalmaz alapján készített bérelemzések, így például a Profession.hu Job Reportja, amely az oldalon feladott bizonyos hirdetéstípusok mellé jár” – fogalmazott Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési igazgatója.