Nem érzik magukat felkészültnek a cégek a technológiai forradalomra

Képesek lesznek-e a vállalkozások megváltoztatni menedzsmentjük szemléletét annak érdekében, hogy a cégek társadalomban betöltött új szerepére tudjanak összpontosítani – talán ez a legfontosabb kérdés a Deloitte 2018-as Globális HR Trendekről szóló jelentése szerint.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A Deloitte több mint 11 ezer üzleti és HR-vezető megkérdezésével készülő kutatása azt vizsgálta, hogyan változnak a vállalatok HR-prioritásai, különösen a technológia fejlődése nyomán. A válaszadók túlnyomó többsége arra mutatott rá, hogy együttműködésre képes vezetőkre van szükség, akik az összetett problémákat összehangolt csapatként, szakterületeken átívelő megoldásokkal képesek kiküszöbölni.

Milyen munkahelyeket teremthet az új ipari forradalom?
Próbálj meg elképzelni egy olyan munkát, amit még el sem tudsz képzelni – nagyjából ennyire nehéz feladat megjósolni azt, pontosan milyen új munkaköröket hozhat létre a technológiai fejlődés. Az alapján viszont, hogy hol tart napjainkban az automatizáció, és milyen területek fejlődnek a leginkább, mégis megtippelhető, milyen jellegű új állások jelenhetnek meg a közeli jövőben.
A felmérés eredményei alapján azok a vállalatok, ahol a felsővezetők rendszeresen együttműködnek, egyharmaddal nagyobb eséllyel érhetnek el 10 százalékos növekedést, mint az elkülönülten dolgozó vezetőkkel rendelkező társaságok. Annak ellenére, hogy ez a vállalat növekedésében kulcsfontosságú szerepet játszik, a megkérdezettek 73 százaléka szerint saját vezetőik rendszeresen nem működnek együtt egymással. Az átláthatóságra törekvés és a fogyasztói tudatosság növekedése következtében egyre nagyobb nyomás nehezedik a társaságokra, hogy vállalják fel a változások katalizálásának a szerepét. A megkérdezettek 77 százaléka szerint a társadalomtudatosság fontos része kell, hogy legyen egy vállalat identitásának.

Az automatizáció hatása a munkaerőpiacra

A Deloitte kutatása szerint tízből több mint négy vállalat gondolja úgy, hogy az automatizálás jelentős hatással lesz a náluk lévő munkahelyek számára, és a megkérdezettek több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a mesterséges intelligencia és a robotika hatására már elkezdte aktívan átalakítani foglalkoztatási rendszerét.

A vállalatok és a munkavállalók is felismerték, hogy a hagyományos karriermodell elavulttá vált. A megkérdezettek közel fele tartja fontosnak új karriermodellek kialakítását és készségek fejlesztését. Több mint 54 százalékuk nem rendelkezik olyan programokkal, amelyek a jövőben is keresett készségeket oktatnak, és csupán 18 százalékuk érzi úgy, hogy lehetőséget adnak alkalmazottaiknak a fejlődésre. A vállalatoknak el kell fogadniuk vezető szerepüket a társadalomtudatos üzleti működés terjesztésében, és dolgozniuk kell azon, hogy az egyre növekvő szakemberhiány csökkentésére átfogó képzési-fejlesztési megoldásokat találjanak és ültessenek át a gyakorlatba.

A mesterséges intelligencia, a robotika, az automatizálás és a humánerőforráshoz kapcsolódó adatelemzés terjedése következtében a vállalatoknak egyensúlyt kell teremteniük az emberi készségek szükségessége és a termelékenység növelése között. Bár a megkérdezettek 72 százaléka tartja ezt a kérdést fontosnak, csak 31 százalékuk érzi úgy, hogy készen áll a feladatra.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo