Nagyot zuhant a nyereség a H&M-nél

Növekvő bevételről, de zuhanó nyereségről adott számot a svéd Hennes & Mauritz AB (H&M), a világ második legnagyobb divatáru-kiskereskedelmi lánca pénteki éves gyorsjelentében. A működési eredményt jelentősen rontották az emelkedő költségek, az infláció miatt visszaeső kereslet, valamint a kivonulás az orosz piacról.

Herlmerson a cég pénteki online sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az emelkedő költségeket nem terhelték át a vásárlókra, helyette piaci pozíciójuk erősítésére fókuszáltak. Hozzátette: egyes termékkategóriában és régiókban azonban áremelés várható, amitől a pénzügyi mutatók javulását várják az év végére.

A cég részvényei a stockholmi tőzsdén péntek kora délután 5 százalékos veszteséget mutattak. Idén már 10 százalékkal került lejjebb az árfolyam.

(MTI)



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo