Nem sok haladékot kaptak a HR területek, hogy fellélegezzenek a globális COVID-19 járvány, az azzal járó nyomás, számos drámai, gyors és mélyreható változás, átalakulás után. A járvány idején helyükön maradt munkavállalók, ahogy az várható is volt, az új lehetőségeket, a munkavégzés új módjait kezdték keresni 2022-ben. Az elvárások között ma már olyan szempontok szerepelnek, mint a valódi rugalmasságot nyújtó távmunka, a tanulási és fejlődési lehetőségek, az erős pénzügyi ösztönzők, vagy az átlag feletti juttatások, amelyekért a dolgozók munkahelyet is gyorsabban hajlandóak váltani.
A KPMG Future of HR kutatása 2020 óta tekinti át a HR legnagyobb kihívásait és legjobb gyakorlatait. A KPMG szakemberei ezúttal is igyekeztek megállapítani, melyek lesznek a jövőben a terület prioritásai, hol szembesülnek a legnagyobb hiányosságokkal, és mit tehetnek a nehézségek leküzdése érdekében. Ami a jövőt illeti: a járvány előtt a legtöbb szervezet és HR területeik még 2030-ig terveztek előre, a korlátozások elmúltával viszont már csak 2025-ig. Az új irány: kisebb lépések, nagyobb mozgékonyság, és szükség esetén mozgástér a tervek módosítására.
A KPMG ezúttal 300 HR felsővezetőt kérdezett azokról a kihívásokról, amelyekkel az érintettek jelenleg is küzdenek, és várhatóan még három év múlva is szembesülni fognak. A válaszadók 61 százaléka érezte úgy, hogy a külső munkaerőpiaci hatások miatt változtatni kell a munkavállalói értékajánlaton. A tehetségek megszólítása, fejlesztése és megtartása szempontjából felük említette az értékajánlat legfontosabb összetevői között a vállalati kultúrát, csaknem ugyanennyien a cég értékeit és célját, 33-34 százalékuk pedig a tisztességes fizetést, illetve a rugalmas munkavégzést.