Mivel néznek szembe a következő években a HR-esek?

Tehetségpiacok létrehozása, belső információáramlás, súrlódásmentes digitalizáció – három lehetőség a HR területek számára, hogy felkészüljenek a jövőbeli kihívásokra, megfeleljenek a munkavállalói elvárásoknak a következő néhány évben. A KPMG szakmai konferencián mutatta be globális Future of HR kutatását, amelyben felsővezetőket kérdezett arról, milyen várható nehézségekkel küzdenek majd a HR területek, és hogyan orvosolnák például a munkakultúra, a munkatársi összetétel, a motiváció területén jelentkező problémákat.

Belső tehetségbázis kiépítése – Kompetenciákat a feladatokhoz

Halász Erika, a HR szolgáltatásokat is biztosító Stratégia és Működési üzleti tanácsadási terület vezetője szerint a kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy a gyorsan változó szervezetekben megkövetelt készségek és a munkaerőhiány miatt újra kell gondolni a klasszikus felfogást: az emberek munkakörben való alkalmazását részben felváltja majd a képességeket feladatokhoz rendező környezet. Az úttörők éppen ezért átszervezik a képességek elosztását a szervezeten belül, hogy mozgásban tartsák tehetségeiket. A tehetségek piacával kísérleteznek, egyesítve a munkavállalói adatokat, üzleti elemzéseket és előrejelzéseket. A tehetségbázis még a leginkább újító szellemű HR területeken is csak most alakul ki, az úttörők azonban mégis nagyon komolyan veszik, és a verseny egyik kritikus eszközeként kezelik.

Adatelemzéstől a tettek mezejére – biztonságosan

Az úttörők már túl is vannak a teljesítményindikátorok követésén és a dashboardok kialakításán. Ehelyett az üzleti területek kérdéseire adnak válaszokat, és erre a kapcsolati elemzéseket, az emberi kapcsolatrendszerek tudományát alkalmazzák. Ezzel olyan értékláncot hoznak létre, amellyel a HR elemzők a megfelelő kérdések feltevésétől eljutnak a jelentőségteljes elemzésekig és lépésekig. Mára kialakítottak egy átfogó képességet, amely a javaslatoktól a korrelációk felfedezésén keresztül eljut a stratégiát, elköteleződést, a munkavállalók megtartását és a karrierlehetőségeket támogató lépésekig.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo