Mit várhatunk a lakhatási cafetéria programtól?

Az Új Gazdaságpolitikai Akcióterv részeként a kormány az országos lakhatási feltételek fejlesztése érdekében, november 30. határidővel elkezdte ismét kidolgozni a 2019. január elsejével kivezetett munkáltató által adókedvezménnyel adható lakhatási támogatást. A money.hu szakértői megvizsgálták a korábbi támogatási forma felépítését és rávilágítottak néhány nyitott kérdésre az új béren kívüli juttatás bevezetésével kapcsolatban.

Támogatási forma jellege:

  • A korábbi mobilitási és lakáscélú támogatások közül melyik modellt követné inkább?

Támogatás mértéke:

  • Meghatározásra kerül-e összesített maximális keret, és ha igen, akkor a lakás/ingatlan értékének hány százalékáig terjedhet?

Felhasználási célok:

  • Csak albérletre, vagy lakásvásárlásra is használható lesz-e?
  • Kiterjed-e lakásfelújításra, korszerűsítésre is?
  • Lehet-e majd hiteltörlesztésre használni?

Jogosultsági feltételek:

  • Albérlet esetén szükséges-e minimális távolság a munkahely és lakóhely között?
  • Vonatkozik-e a támogatásra méltányolható lakásméret korlátozás?

Időbeli korlátok:

  • Megmarad-e az 5-éves időkeret?

Nagy eséllyel a lakáscélú munkáltatói támogatáshoz hasonló modell bevezetése várható, de egy kombinált támogatás is elképzelhető.

Munkavállalói albérlettámogatás jelenleg is létezik, de csak olyan álláskeresőnek, akiknek a felajánlott munkalehetőség esetében a munkavégzés helye eltér az állandó lakóhelyüktől, vagy a lakhelyétől legalább 60 km-re lévő településen található a munkavégzés helye.

„A lakhatási támogatás kifejezetten értékes juttatási elem lehet azon munkavállalók számára, akiknél ez az igény felmerül. Érdemes megvizsgálni az optimális dokumentáció mértékét is, hiszen a nagymértékű adminisztráció ronthatja a munkáltató juttatási kedvét. Emellett hasznos, ha az adómentesség feltételeihez tartozó felelősség főképp a munkavállalót terheli, így tovább javítható a juttatási hajlandóság, illetve könnyítés lehetne, ha a megvalósítás külön szolgáltató bevonása nélkül is működhetne” – erősítette meg Fata László, a Cafeteria TREND magazin szakértője.

 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo