Mit hoz a jövő a kínai akkumulátorok gyártóinak?

Tavaly a Fidelity International közvélemény-kutatást végzett a kínai fogyasztók körében, és arra a meglepő eredményre jutottak, hogy a fogyasztók csaknem 90 százaléka vagy biztosan, vagy valószínűleg fontolóra venné, hogy elektromos autót vegyen-e leközelebb. Ezt a kínai statisztikai adatok is alátámasztják, és az idén várhatóan még magasabb lesz ez az arány.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fentiek miatt a lítium-ion akkuk jobban skálázhatók és olcsóbbak, mint a nikkel-fémhidrid változat, viszont a lítium-ion akkuknak kisebb az energiasűrűsége a nikkel-fémhidrid akkukénál – ez az oka annak, hogy a lítium-ion technológiával elsősorban tömeggyártású termékekben találkozhatunk.

A Kínában gyártott EV-akkumulátorok 70 százaléka lítium-ion típusba tartozik, míg Koreában és Japánban a gyártók hagyományosan nikkel-fémhidrid akkukat állítanak elő, és nem sok minden ösztönzi őket arra, hogy ezen változtassanak.

Kína állami szinten támogatja az elektromosautó-gyártást, Európában és az Egyesült Államokban is beindították az EV-ellátási láncok kialakítását célzó támogatási programokat. Ezzel kapcsolatban felmerül a kérdés, hogy milyen jövő vár a kínai akkumulátorgyártókra a nemzetközi piacon?

Az USA inflációcsökkentési törvénye (IRA) mind a fogyasztókat, mind a gyártókat támogatja. Az akkumulátorgyártás terén ez kilowattóránként 35 dollárt jelent, ami lényegében több, mint a kínai gyártók által a kínai piacon termelt profit összege. Ezért az USA EV-gyártói számára komoly versenyhátrányt jelentene, ha Kínából vagy bárhonnan máshonnan importált akkumulátorokat használnának. Megéri nekik az USA-ba költöztetni a gyártást és ezért akad egyre több példa arra is, hogy koreai akkumulátorgyártók az USA-ban építenek gyártósorokat.

Sikerülhet megtörni Kína dominanciáját az elektromos járművek piacán?

Ez időt ad a világ többi piaci szereplőjének, hogy behozza a lemaradását. Jelenleg Kína élen jár az elektromos járművek elterjedtségében, míg arányuk az USA-ban egyelőre igen alacsony. Ha a többi gyártó időt nyer a termelés felfuttatására, akkor esélyük lesz arra, hogy legalább egyenlő feltételek mellett versenyezzenek Kínával.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo