Mit hoz a jövő a kínai akkumulátorok gyártóinak?

Tavaly a Fidelity International közvélemény-kutatást végzett a kínai fogyasztók körében, és arra a meglepő eredményre jutottak, hogy a fogyasztók csaknem 90 százaléka vagy biztosan, vagy valószínűleg fontolóra venné, hogy elektromos autót vegyen-e leközelebb. Ezt a kínai statisztikai adatok is alátámasztják, és az idén várhatóan még magasabb lesz ez az arány.

A fenti kérdésre ma még nem könnyű válaszolni. Sok minden múlik a költségeken, ám azok mértéke az USA-beli létesítmények esetében nem látható pontosan előre. A lényeg, hogy az akkumulátor egy jelentős tömegű alkatrész, így a helyben létrehozott ellátási lánc kulcsszerepet játszik majd a globális szereplők által az USA piacán elért sikerek szempontjából” – teszi hozzá Al-Hilal István, a Fidelity International közép-kelet-európai igazgatója

A fogyasztóknak ez egyértelműen jó hír. Már a Tesla és a kínai belföldi gyártók is komoly árcsökkentéseket hajtottak végre. Egyes fogyasztók kivárásra játszanak – megnézik, mennek-e még lejjebb is az árak.

A kínai fogyasztók számára hagyományosan az egyik legnagyobb akadályt az ár jelenti. Ha egy elektromos autót ugyanannyiért árulnak, mint egy belső égésű motorral szerelt típust, akkor a vásárlók jelentős része az elektromos autót választja, mivel annak jóval alacsonyabbak a fenntartási költségei. Kínában ráadásul különösen olcsó az elektromos áram.

 

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo