„A fenti kérdésre ma még nem könnyű válaszolni. Sok minden múlik a költségeken, ám azok mértéke az USA-beli létesítmények esetében nem látható pontosan előre. A lényeg, hogy az akkumulátor egy jelentős tömegű alkatrész, így a helyben létrehozott ellátási lánc kulcsszerepet játszik majd a globális szereplők által az USA piacán elért sikerek szempontjából” – teszi hozzá Al-Hilal István, a Fidelity International közép-kelet-európai igazgatója
A fogyasztóknak ez egyértelműen jó hír. Már a Tesla és a kínai belföldi gyártók is komoly árcsökkentéseket hajtottak végre. Egyes fogyasztók kivárásra játszanak – megnézik, mennek-e még lejjebb is az árak.
A kínai fogyasztók számára hagyományosan az egyik legnagyobb akadályt az ár jelenti. Ha egy elektromos autót ugyanannyiért árulnak, mint egy belső égésű motorral szerelt típust, akkor a vásárlók jelentős része az elektromos autót választja, mivel annak jóval alacsonyabbak a fenntartási költségei. Kínában ráadásul különösen olcsó az elektromos áram.