Minél nagyobb a cég, annál többet fizetne

Nőtt a fizetésemelést tervező cégek aránya. Leginkább a középvállalkozásoknál és az iparban dolgozók számíthatnak magasabb bérekre. Emellett enyhén emelkedett a hazai kkv-k foglalkoztatási szándéka is, közel minden negyedik vállalkozás adhat fel álláshirdetést a következő egy évben – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Fotolia

Egy a kormányzat minimálbér-emelési szándékát megelőzően készült kutatás szerint nőtt a fizetésemelésben gondolkodó cégek aránya. „Jelenleg a cégek 41százaléka készül fizetésemelésre. Terveik szerint átlagosan 4,2 százalékkal magasabb bért fognak utalni munkavállalóiknak a következő egy év során. Ez az arány azért is figyelemre méltó, mert legutoljára nyolc évvel ezelőtt volt ennél magasabb a béremelést tervező kkv-k aránya” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

A cégmérettel párhuzamosan a magasabb bér esélye is nő: míg a mikrovállalkozások 38 százaléka készül emelni a fizetéseket, addig a kisvállalkozásoknál 44 százalék, a középvállalkozásoknál pedig már 49 százalék ez az arány. A különböző ágazatok közül az ipari cégek emelkednek ki, közülük közel minden második cég készül béremelésre (45%). (Szakértők szerint a munkaerőhiány húzza a béreket.)

Munkaerőt vagy bedőlést hoz a béremelés?
Ha szükség is van a béremelésre, azt a mostani módon a kisebb cégek nem fogják tudni kigazdálkodni, teljes ágazatok foghatnak padlót szakemberek szerint. A miniszterelnök viszont meglepetésre számít, szerinte sok cég csak nem akart fizetni eddig.
Nem mindegy, hol keresünk állást

A hazai vállalkozások többsége a jelenlegi létszámmal kíván működni a következő egy év során, azonban enyhén nőtt a létszámbővítésben gondolkodó vállalatok száma. „A munkaerő-felvételt tervező cégek aránya kismértékben, 18-ról 22 százalékra emelkedett, közülük legtöbben 1–4 fős bővítésben gondolkodnak. Ez a javulás mindenképpen örvendetes, és továbbnövelheti a jelenleg csúcson levő foglalkoztatottsági arányt, mivel a KSH legfrissebb adata szerint idén augusztus–októberben a foglalkoztatottak létszáma 4 millió 404 ezer fő volt, 138 ezer fővel több, mint egy évvel korábban” – mondta el Kovács Viktor Zoltán.

Nem mindegy azonban, ki milyen régióban keres állást, hiszen az ország különböző pontjain igen eltérő az elhelyezkedés esélye. Míg Nyugat-Dunántúlon minden negyedik kkv keres új munkaerőt, addig Észak-Magyarországon 16 százalék, Dél-Dunántúlon pedig ennél is kevesebb, mindössze 13 százalék ez az arány. Utóbbinál nem meglepő ez a szám, ebben a régióban nagyszámú hátrányos helyzetű település található, ahol jóval nehezebb munkalehetőséget találni.

Nincs munkaerő? Csak rossz helyen keresi!
A magyar vállalatvezetők egyre nagyobb része szembesül a súlyos munkaerőhiány okozta gondokkal. Szakértőnk szerint viszont mindig lehet megfelelő dolgozót találni – legfeljebb nem az állástalanok között…

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo