A tűzoltás után egyre inkább a fejlesztő beruházásokon a hangsúly
A turizmus és vendéglátás ágazatában dolgozó középvállalatok, szolgáltatók körében, ügyfélszámot tekintve, nagyjából 26,5, míg a kiadott hitelek terén mintegy 15,5 százalék az MBH Bank részesedése – mely összesen közel 44 milliárd forintos hitelállományt tesz ki. A számlavezetés tekintetében szintén markáns a pénzintézet jelenléte: a szálláshely szolgáltatók körében a piac 28,2, vendéglátó cégek esetében 24,1 százaléka veszi igénybe a pénzintézet számlaszolgáltatásait.
„Kiterjedt ügyfélkörünknek köszönhetően széleskörű rálátásunk van az ágazatban jellemző folyamatokra, és finanszírozóként aktívan szerepet vállalunk a jelentkező kihívások megoldásában is. Az elmúlt néhány évet egyértelműen a pandémia és a háború határozta meg: a cégek a járvány alatt a kieső forgalom, a munkaerő megtartása, illetve az online modellváltás érdekében vettek igénybe banki forrásokat, a háború kitörése óta pedig az energiabiztonság és energiahatékonyság elérése vált meghatározó finanszírozási céllá. Szerencsére ma már az is érzékelhető, hogy az utóbbi egy-két évben egyre bővül azoknak a köre, akik a növekedés vagy a „zöld” fejlesztések miatt vesznek igénybe beruházási hiteleket” – mondta Szarka László, az MBH Bank középvállalati üzletágának igazgatója.
A SZÉP-kártya a belföldi turizmus egyik motorja
A belföldi turizmus egyik meghatározó fizetési megoldása a SZÉP-kártya, melynek piacáról az MBH Bank kibocsátóként naprakész információkkal rendelkezik. Az elmúlt években a SZÉP-kártyát elfogadó belföldi szálláshelyek, vendéglátóhelyek és a turisták által kedvelt szolgáltatásokat nyújtó elfogadóhelyek száma jelentősen növekedett; folyamatosan és dinamikusan nőtt a kártyabirtokosok száma és a költések volumene is.