Mennyibe kerül Ferihegy egy repüléskor?

A kérdés július elseje óta lett különösen izgalmas, amikortól a kormány egy utasok utáni fejpénzt vezetett be két desztinációs csoportban. Az Albániába, Andorrába, Bosznia-Hercegovinába, Észak-Macedóniába, Koszovóba, Liechtensteinbe, Moldovába, Monacoba, Montenegróba, az Egyesült Királyságba, Norvégiába, San Marinoba, Svájcba, Szerbiába, Ukrajnába, illetve az EU országaiba utazók esetén utasonként 3900 forintot, minden más célországba utazók vonatkozásában pedig 9750 forintot.

A rendelet megalkotója igazán profi lehetett, hiszen a kitalált adó nagysága pont akkora, hogy önmagában emiatt még nem éri meg repülőteret váltani. Ha átautóznánk például Bécsbe, akkor a benzinköltség nagyobb lenne a kitalált adó összegénél. A kormány ugyan arról beszélt, hogy ezt az adót nem háríthatják a légitársaságok az utasokra, azóta mindegyik megtette.

Nem olcsó a repülés (Fotó: Depositphotos)

Nem is nagyon járhattak el másképpen, egyrészt mert a világjárvány miatt a szektor két éve veszteséges, másrészt, mert a légitársaságok a reptéri költségeket kiadásként számolják el, vagyis semmi közük a repülőjegyek nettó árához, az kizárólag a vevő által kifizetett végső bruttó árban jelenik meg csak. Ezt szinte minden cég nyilvánosan is publikálta, ennek ellenére csak a Ryanair ellen indított eljárást a kormány. Hogy miért kapott külön figyelmet a Ryanair azt nem lehet tudni, de végül a Fővárosi Kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztálya 300 millió forintos bírságot szabott ki. Természetesen az ügy azóta bíróságra került és igencsak meglepő lenne, ha a Ryanairnek valóban fizetnie kellene. Érdekes módon a fogyasztóvédelmi főosztály végül nem is az adó áthárítása miatt szabott ki bírságot, hanem a plusz befizetés hivatkozását támadta meg, így a prókátoroknak lesz valamiről teljesen feleslegesen vitatkozniuk hónapokig jobb téma híján.

Forrás: delta.com

Mindennek tudatában érdekes megnézni, hogy akkor mibe is kerül nekünk Ferihegy. Ennek kifürkészéséhez egy amerikai légitársaságot választottunk, ahol a legmagasabb a kereskedelmi kultúra. Ennek köszönhetően a vállalat halálpontosan tájékoztatja utasait, hogy miért, mennyit fizetnek. Az alapdíj esetünkben 116 ezer forint, amihez a vállalat hozzátesz még egy 89 ezer forintos nemzetközi pótdíjat. Ehhez pluszban a legdrágábbak magasan az amerikai reptéri költségek 30 ezer forinttal, számos hivatkozással. Ezt követően már Budapest a második 13 700 forinttal, amit Amszterdam követ 13 ezer forinttal. Izgalmas még viszont, hogy Budapesten a legolcsóbb utasonként a biztonsági díj. Reméljük ez csak a reptér nagyságát tükrözi és nem azt, hogy itt vigyáznak ránk a legkevésbé.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo