A szakértő szerint ez az új kampány nagyon meg fogja mozgatni és meg is osztja majd a biztosító társaságokat, ugyanis talán most először látszik egyértelműen, hogy az érdekeik nagyon eltérőek. Vannak olyan régebbi nagy cégek, amelyek a magyarországi lakásbiztosítási állomány csaknem 70 százalékát birtokolják. Ez elsősorban azért alakult így, mert korábban felvásárolták vagy megörökölték az egykor nagy állományokkal rendelkező régi magyar biztosítókat, mint például az Állami Biztosítót, a Providenciát vagy a Hungária Biztosítót – magyarázta a szakértő.
Németh Péter emlékeztet a Magyarországon jellemző passzív biztosítási kultúrára: az ügyfelek többsége miután egyszer megköti a szerződést, többet nem, vagy csak nagyon ritkán törődik annak árával, tartalmával, a korábban biztosított érték aktuálisra való frissítésével sem. Ez a magatartás volt az egyik ok, ami az MNB Fogyasztóbarát Otthonbiztosításának (MFO) létrehozásához vezetett. Ez a biztosítási forma szigorú szakmai sztenderdeknek felel meg, elősegíti, hogy a biztosítási fedezetek hosszabb távon magas szintű védelmet nyújtsanak, és az ügyfelek könnyebben össze tudják hasonlítani a biztosítók ajánlatait.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a régi biztosítások mindegyike rossz vagy túlzottan elavult lenne, hiszen komoly szakértelemmel rendelkező társaságok felügyelik, és gondozzák is azokat – szögezte le Németh. A CLB szakértője szerint egyébként van már a piacon jó néhány újabb, működő és szintén megfelelő biztosító társaság, amely nagyon szeretné magához átcsábítani ezeknek a passzív ügyfeleknek a jó részét. A verseny mindig jót tesz egy piacnak, főleg, ha nemcsak árban, de tartalomban is rivalizálnak a biztosítók. A mostani kampány ilyen lesz – mondta –, és mivel a társaságok fele maradásra, a másik fele pedig váltásra fogja biztatni az ügyfeleket, érdekes, izgalmas március elé néz a szakma.