Az EY a német szövetségi statisztikai hivatal és a szövetségi munkaügyi hivatal aktuális adatait elemezte a Németországban működő, 50 vagy annál több alkalmazottat foglalkoztató vállalatokra vonatkozóan.
„A német autóipar masszív és mindenre kiterjedő válságban van” – kommentálta Constantin Gall, az EY autóipari szakértője a jelentést.
Elmondása szerint problémát jelent a folyamatos gazdasági válság miatti gyenge kereslet, a túlzott költségek, valamint a belső égésű motorok és az elektromos autók drága egymás mellett élése, miközben az elektromobilitásba történő beruházások nagy összegeket emésztettek fel anélkül, hogy meghozták volna a kívánt piaci eredményt. Ehhez társul még a kínai piac beszűkülése is a német gyártók előtt.
Fotó: Depositphotos
A gyártóknak jelenleg kihívások sokaságával kell szembenézniük, és ezek egy részét csak saját erőből tudják megoldani.
„Idén ezért azt fogjuk látni, hogy az autógyártók masszívan meghúzzák a nadrágszíjat, hogy növeljék ellenállóképességüket. Ez elkerülhetetlenül a foglalkoztatás jelentős csökkentéséhez fog vezetni” – mondta Gall.
A tavalyi, „viszonylag kis számú létszámleépítés” csak a kezdete volt egy fájdalmas, de elkerülhetetlen zsugorodási folyamatnak.
A legutóbbi geopolitikai fejlemények fényében nagy valószínűséggel nagyobb léptékű termelésáthelyezésekre kerül sor az Egyesült Államokba vagy Kínába.