Már a mosáson is spórolnak a magyarok

Tízből öt magyar változtatott a mosási szokásain, hogy több maradjon a pénztárcájában az energiavészhelyzet alatt – derült ki egy friss kutatásból. A legtöbben kevesebbet és alacsonyabb hőfokon mosnak, energiatakarékos programot azonban csak a megkérdezettek 12 százaléka használ rendszeresen. A háztartásokban lévő mosógépek ugyanakkor egyre fiatalabbak – a válaszadók majdnem felének 2-5 év közötti készüléke van, minden második magyarnak pedig már nem az ár, hanem a mosógép energiamegtakarítása lenne a legfontosabb szempont a vásárlásnál.

A kutatásból az is kiderült, hogy csak minden harmadik válaszadó nézi meg először a készülék árát, a kitöltők 8 százaléknak a készülék márkája, 5-5 százaléknak pedig a garanciafeltételek, valamint az ingyenes szállítás és beüzemelés a legfontosabb szempont.

Tudatosabban vásárolnánk

A Gorenje marketingvezetője arra is rámutatott, hogy ugyan az új energiacímkék értelmezése kezdetben sokaknak nehézséget okozott, a kutatás szerint a válaszadók 53 százaléka már tisztában van azzal, hogy egy A-energiabesorolású mosógéppel nemcsak jóval több áramot, hanem több vizet is meg lehet takarítani, mint egy alacsonyabb energiabesorolású modellel. „Az új modellek kategorizálásánál a szakemberek már jóval több szempontot figyelembe vesznek, így a piacon található legújabb mosógépek besorolásánál már a ciklusonkénti teljes energia- és vízfogyasztás, valamint a maximális centrifugálási sebesség is meghatározó” – teszi hozzá Simon Anikó.

 

 

 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo