Magyarországon minden második forintot a kiskereskedelemben költenek el a fogyasztók

A kiskereskedelemben költött személyes fogyasztás az Európai Unióban lassan visszatér a járvány előtti szintre. 2023-ban már két egymást követő évben csökkenést regisztráltak, és az EU polgárok átlagosan már csak a pénzük 33,9 százalékát költötték el a kiskereskedelemben. Magyarországon ez az arány a legmagasabb, ahol minden második eurót a kiskereskedelemben költenek el. Ezek a legújabb megállapításai a GfK ma közzétett európai kiskereskedelemről tanulmányának.

Az európai fogyasztók félelmei és alkalmazkodási stratégiái: A különböző válságok tartósan
befolyásolták az emberek életét. Az európai lakosság aggodalmai megváltoztak, és a fogyasztók
ennek megfelelően alakították ki vásárlási szokásaikat. Gyakori megtakarítási intézkedés a
sajátmárkás termékek vásárlása, bár ez a nagyobb vásárlóerővel rendelkező országokban
elterjedtebb, mint a kelet-európai országokban. Az olyan országokban, mint Spanyolország,
Hollandia, az Egyesült Királyság és Németország, a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG), azaz élelmiszerek és drogériás termékek esetében a sajátmárkás vásárlások aránya meghaladja a 40 százalékot, Spanyolország 47 százalékkal vezet.

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo