Az európai fogyasztók félelmei és alkalmazkodási stratégiái: A különböző válságok tartósan
befolyásolták az emberek életét. Az európai lakosság aggodalmai megváltoztak, és a fogyasztók
ennek megfelelően alakították ki vásárlási szokásaikat. Gyakori megtakarítási intézkedés a
sajátmárkás termékek vásárlása, bár ez a nagyobb vásárlóerővel rendelkező országokban
elterjedtebb, mint a kelet-európai országokban. Az olyan országokban, mint Spanyolország,
Hollandia, az Egyesült Királyság és Németország, a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG), azaz élelmiszerek és drogériás termékek esetében a sajátmárkás vásárlások aránya meghaladja a 40 százalékot, Spanyolország 47 százalékkal vezet.
Magyarországon minden második forintot a kiskereskedelemben költenek el a fogyasztók
A kiskereskedelemben költött személyes fogyasztás az Európai Unióban lassan visszatér a járvány előtti szintre. 2023-ban már két egymást követő évben csökkenést regisztráltak, és az EU polgárok átlagosan már csak a pénzük 33,9 százalékát költötték el a kiskereskedelemben. Magyarországon ez az arány a legmagasabb, ahol minden második eurót a kiskereskedelemben költenek el. Ezek a legújabb megállapításai a GfK ma közzétett európai kiskereskedelemről tanulmányának.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is!
2024. november 28. 15:30