Lejtmenetben a high-tech termékek

Az Apple eladásai Kínában és a környező térségben 25 százalékkal estek, a Samsung is veszteségekkel számol a csökkenő csip- és képernyőárak miatt. A közelgő gazdasági visszaeséstől tartva világszerte ritkábban cserélnek telefont és egyéb elektronikus készüléket a vásárlók.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Samsung, a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója, nyereségének túlnyomó részét a félvezetőgyártás adja. A dél-koreai cég azonban jelezte, hogy gyenge pénzügyi teljesítményt vár, mert – a továbbcsökkenő kereslet miatt – lemennek a csipek és a képernyők árai.

Kép: Pixabay

A közlés szokatlan: a Samsung általában csak a negyedév elteltével szokta közzétenni, milyen eredmény várható attól az időszaktól. A közlemény eggyel több jelzés arra, hogy világszerte csökken a kereslet a high-tech termékek iránt. A múlt év utolsó negyedében 7 százalékkal estek vissza a mobileladások, és ez már az ötödik negyedév volt, amely csökkenést hozott. Nyilvánvaló, hogy a vásárlók tovább használják meglévő molbiljaikat, mivel látják, hogy az új típusok nem hoznak jelentős változásokat.

A Samsung jelentése a globális trendet is tükrözi, hogy lassul Kínában a gazdaság fejlődése,

Nagy csinnadratta, kevés újdonság az Apple-nél
Jóllehet már közel egymilliárd iPhone-t használnak a világon, érezhetően esik az Apple egyre drágább mobiltelefonjainak forgalma. Az óriáscég most hír- és film-streaming, illetve játékszolgáltatással, valamint saját hitelkártyával tör be új piacokra – amelyeken már elég sokan tülekednek.
miközben Európában hasonló jelek mutatkoznak, és az Egyesült Államokban, ahol a gazdaság csaknem egy évtizeden át növekedett, nő a visszaesés veszélye.

A kínai lassulás különösen keményen érinti az Apple-t, amely az ország növekvő középosztályában látott biztosítékot bevételeinek növelésére. Az Apple Kínában és a környező régióban 2018 negyedik negyedében 13,17 milliárd dollár értékben adott el – 27 százalékkal kevesebbet, mint korábban.

Mind a Samsungnak, mind az Apple-nek egyre keményebben kell versenyeznie a kínai gyártókkal, a Huaweijel és a Xiaomival, amelyek jól felszerelt és olcsóbb mobilokat forgalmaznak. Peking ugyanakkor meghatározó szerepet adott a hazai csipgyártásnak. Ennek következtében más országokban nőnek a termékből az eladatlan készletek: a japán gyártók jelezték, hogy készleteik messze felülmúlják a várható kínai igényt.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo